سمینار رقابت‌های استارت‌آپی تاکسی آنلاین برگزار شد

سمینار رقابت‌های استارت‌آپی تاکسی آنلاین برگزار شد

رضا الفت‌نسب دبیر انجمن کسب‌وکارهای فضای مجازی گفت: کسب‌وکارهای سنتی با سرعت در حال تغییر به سمت اینترنتی شدن هستند و انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی با رصد بازار سعی می‌کند تا کمک به‌سزایی را در مسیر درآمدزایی و رفع موانع کاری همه کسب‌وکارهای فناورانه آنلاین داشته باشد.

سومین و چهارمین جلسه از سمینار رقابت‌های استارت‌آپی تاکسی آنلاین با حضور مدیران کسب‌وکارهای نوپای  تاکسی آنلاین و معماری آنلاین در حالی برگزار شد که این‌بار نیز استقبال گسترده علاقه‌مندان شگفتی‌ساز شد. در شرایطی که  پیش‌تر اعلام‌شده بود که در همایش رقابت‌های استارت‌آپی با جمعیتی هزارنفره به استقبال از سخنرانی مدیران کسب‌وکارهای نوپا می‌رویم، این مهم دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ با استقبال مردم و دانشجویان دانشگاه شهید شمسی‌پور تهران محقق شد.

زهرا بختیاری ریاست مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعلام خبر نصب بیش از ۲‌هزار اپلیکیشن در ۲۰۰ دقیقه گفت: ما توانستیم در سمینار رقابت‌های استارت‌آپی با سرعتی باورنکردنی تبلیغات گسترده‌ای را برای سه برنامه کاربردی «نوار»، «چنگال» و «ماکزیم» انجام دهیم. این نصب و اطلاع‌رسانی فوری با استفاده از جمعیت‌های هوشمند انجام پذیرفت. ایشان افزودند: جمعیت‌های هوشمند افرادی هستند که با هدف مشخصی در یکجا جمع می‌شوند و یک اقدام مفید اجتماعی را انجام می‌دهند.

بختیاری استفاده از قدرت اطلاع‌رسانی افراد بانفوذ در جامعه و فضای مجازی را راهکار مناسبی در جهت معرفی استارت‌آپ‌ها معرفی کردند و افزودند: ازاین‌پس در سمینارهای رقابت‌های استارت‌آپی با این جمعیت هوشمند مشتاق به فناوری گام جدیدی را در معرفی کسب‌وکارهای نوپا به مردم برمی‌داریم و کسب‌وکارهای نوپا که علاقه دارند تا با سرعتی بالا به جامعه معرفی شوند، می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید شمسی‌پور و عقد قرارداد، اپلیکیشن خود را با کمک دانشجویان فنی این دانشگاه به‌صورت حرفه‌ای تبلیغ کنند. 

رضا الفت نسب دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در این سمینار ضمن بیان اهمیت داشتن راهکاری مناسب برای گذار از کسب‌وکارهای سنتی به دیجیتال افزود: واکاوی علل شکست و موفقیت استارت‌آپ‌ها کمک بسزایی در رشد اقتصاد جامعه خواهد داشت. ایشان افزودند: گاهی یک تبلیغات باکیفیت که از ایده خوبی برخوردار باشد، می‌تواند جامعه بزرگی را با استارت‌آپ‌ها آشنا کند. ایشان ضمن تقدیر از جمعیت علاقه‌مند به استارت‌آپ‌ها افزودند: سیل مشتاقان به کسب‌وکارهای فضای مجازی در سال‌های اخیر رشدی تصاعدی داشته و ما در انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در بالاترین سطح ممکن از این اشتیاق به کسب‌وکارهای نوپا حمایت می‌کنیم.

محمدرضا مجمع دبیر علمی سمینار رقابت‌های استارت‌آپی گفت: نگرانی عمده کسب‌وکارهای نوپا، بحث تبلیغات و اطلاع‌رسانی آن‌ها است. اغلب یک نرم‌افزار قوی طراحی می‌شود ولی به دلیل ضعف در تبلیغات با شکست مواجه می‌شود. ایشان افزودند: بارها دیده‌ایم شرکت‌ها برای تبلیغات خود هزینه‌های زیادی خرج می‌کنند ولی در عمل نتیجه‌ای نمی‌گیرند. مجمع گفت: استفاده از سلبریتی‌ها برای تبلیغات در کسب‌وکار را فراموش کنید. دیده‌ایم که برخی سلبریتی‌ها در حمایت از استارت‌آپ‌ها واردشده‌اند، درحالی‌که خروجی نصب اپلیکیشن آن‌ها از ۵۰ هزار بالاتر نرفته است. مجمع گفت: کسب‌وکارهای نوپا را نمی‌توان با روش‌های سنتی تبلیغ کرد و برای تبلیغات بهینه این کسب‌وکارها می‌بایست راهکارهای نوینی ارایه داد.

مجمع افزود: سمینار رقابت‌های استارت‌آپی اگرچه تمرکز بر حضور رقبای صنفی دارد ولی توانسته است تا با انجام پذیرایی شام بدون دریافت هزینه در همه جلسات، نوآوری جدیدی را در حوزه رویدادها ایجاد کند. به‌طوری‌که می‌توان رقابت‌های استارت‌آپی را به‌نوعی یک استارت‌آپ در حوزه برگزاری رویداد معرفی کرد. ایشان افزودند: در اکثر رویدادهای کسب‌وکار، هزینه‌ای بابت حضور در رویداد گرفته می‌شود، که برخی این هزینه‌ها بسیار بالا هستند و شاید برخی از این سمینارها خروجی متناسب علمی در برابر زمان و هزینه مالی دریافت شده در اختیار مخاطبان خود قرار ندهند. در سمینار رقابت‌های استارت‌آپی به این نتیجه رسیدیم که می‌بایست دغدغه مالی مردم برای شرکت در یک کلاس آموزشی حذف شود.

مجمع افزود: علاوه بر حذف هزینه حضور در کلاس، پیشنهاد انجام پذیرایی شام را نیز در انتهای جلسات اضافه کردیم. بدین شکل کلیه شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌توانستند افطار و شام را در دانشگاه صرف کنند. این پیشنهاد قطعا هزینه‌بر بود، اما با توجه به استقبال گسترده کسب‌وکارهای نوپا و مردم از این جلسه، بلافاصله اسپانسر مالی شام این جلسه نیز مهیا شد. و بنا شد تا  اپلیکیشن غذای آنلاین چنگال با پرداخت بیش‌از ده میلیون تومان کلیه هزینه‌های ویژه پذیرایی و شام این جلسات را بر عهده بگیرد. از طرفی با توجه به اینکه رویکرد سمینار رقابت‌های استارت‌آپی فرهنگ‌سازی خدمات آنلاین است،  شرکت‌کنندگان صرفا با نصب اپلیکیشن چنگال ، غذای آنلاین خود را سفارش می‌دهند و در همان دانشگاه غذای خود را به‌رایگان از نزدیک‌ترین رستوران تحویل می‌گیرند. مجمع افزود: در ماه مبارک رمضان، سنت حسنه افطار با همکاری اپلیکیشن چنگال به‌صورت هزارنفری شروع شد و ان‌شاءالله به برکت شروع چنین حرکت بزرگی در این ماه گران‌قدر، در جلسات بعد نیز این روند ادامه خواهد یافت.

پویا حکیمی‌فرد، مدیر مارکتینگ چنگال دراین‌باره می‌گوید: «در راستای انجام فعالیت اجتماعی و سنت حسنه‌ی افطاری دادن به دعوت دانشگاه شمسی‌پور به این همایش ملحق شدیم. امیدواریم با تداوم حرکت‌های این‌چنینی نقش کوچکی در گسترش این فرهنگ حسنه داشته باشیم.»

رقابت‌های استارت‌آپی تاکسی آنلاین با حضور استارت‌آپ‌های ماکزیم، چیتکس، شتاب و می‌بریم (کرایه‌چی) و همچنین حضور کانال اطلاع‌رسانی حرفه‌ای‌های اسنپ به بررسی زوایای مختلف از ارایه خدمات آنلاین در حوزه تاکسی پرداخت. همچنین در بخش دوم از این سمینار استارت‌آپ‌های اتاق، چمدون، دکوریسا و معماریال در حوزه معماری آنلاین به معرفی ایده‌های نوآورانه خود در حوزه آنلاین سازی خدمات معماری و دکوراسیون داخلی پرداختند.

در حاشیه این سمینار سه شرکت دفتر شما (ارایه دهنده خدمات دفتر کار مجازی)، ایران جزوه (ارایه دهنده خدمات آموزشی و دانشگاهی) و مدرسه بیمه به معرفی استارت‌آپ‌های خود پرداختند. رقابت‌های استارت‌آپی یک سمینار علمی کاملا رایگان است که هرماه به معرفی یکی از حوزه‌های کسب‌وکار می‌پردازد.

علاقه‌مندان به کسب‌وکار می‌توانند با ارسال عدد ‌‌۸ به شماره۰۹۲۲۱۰۹۴۲۶۶ از آخرین برنامه این سمینار اطلاع یابند. این رقابت‌ها در دور اول با حضور استارت‌آپ‌های آزمایش پزشکی آنلاین به ‌نام‌های آزمایش آنلاین، آزماتو و آزمایشگاه آنلاین بیمارستان رسالت کار خود را آغاز کرد، در دور دوم با شرکت‌های بیمه آنلاین به نام‌های وبیمه و بیمه دات کام و استقبال گسترده‌تر رسانه‌ای شد. دور سوم به سراغ تاکسی آنلاین‌ها رفت و دور چهارم نیز در حضور کسب‌وکارهای آنلاین معماری بود. تداوم این سمینار با ایجاد فضای حرفه‌ای، کمک بسزایی برای معرفی کسب‌وکارها نوپا خواهد بود.