برگزاری کارگاه «قصه برندها» در بوشهر

برگزاری کارگاه «قصه برندها» در بوشهر

کارگاه آموزشی «قصه برندها» در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ ۱۳۹۷ در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خلیج فارس برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، شرکت‌کنندگان با مفاهیمی چون «قصه برند شما چیست»، «آیا از ارزش‌های کسب‌وکار خود باخبر هستید»، «کسب‌وکارهای کوچک، زیرک و چابک» آشنا شدند.

شهرزاد اسفرجانی، مدرس کارگاه و موسس آژانس تبلیغاتی داروگ ابتدا در مورد فرآیند رشد یک کسب‌وکار نوپا تا تبدیل آن به یک برند صحبت کرد. او گفت: یک کسب‌و‌کار کوچک از ابتدای شکل‌گیری تا تبدیل شدن به یک برند با چالش‌های مختلفی رو‌به‌رو می‌شود و نباید فکر کنیم که برندها یک شبه و بدون زحمت زیاد ایجاد شده‌اند، بلکه برای تبدیل شدن یک کسب‌و‌کار کوچک به یک برند باید در آن یک ساختار سازمانی مشخص با وظایف تعیین شده وجود داشته باشد و مکانیزم‌های کنترلی برای افزایش کیفیت عملکرد کارکنان وجود داشته باشد.

در این دوره آموزشی که با استقبال قابل توجه بسیاری از شرکت‌های نوپا و تیم‌های نوآور برگزار شد، اسفرجانی گفت: مهمترین نکته‌ای که برای تبدیل‌شدن یک کسب‌وکار نوپا به یک برند شناخته‌شده باید مدنظر قرار گیرد، صداقت در معرفی آن کسب‌وکار است. او افزود: هیچ وقت فکر نکنید که می‌توانید یک شبه کسب‌وکار خود را به یک برند تبدیل کنید، بلکه در این راه باید سختی‌های زیادی را تحمل کنید. در ادامه تعدادی از  استارت‌آپ‌ها در مورد کسب‌وکار خود و مشکلات پیش‌‌ روی خود و رکود حاکم بر بازار صحبت کردند.

اسفرجانی با اشاره به برخی برندهایی که با آن‌ها همکاری داشته است، گفت: من همواره در مجموعه‌هایی که با آن‌ها همکاری داشته‌ام، مهم‌ترین رکن تبلیغات را صداقت دانسته‌ام، چرا که در دراز‌مدت این صداقت در معرفی محصول و خدمت است که باعث اعتماد مشتریان می‌شود.

او در مورد همکاری‌اش با موسسه محک صحبت کرد و از روند رشد و شناخته‌شدن این موسسه گفت: برند محک حاصل صداقت در عمل و شفافیت برنامه‌های اجرایی آن بوده است. به‌طور مثال ریز درآمدها، کمک‌ها و هزینه‌ کرد آن‌ها در وب‌سایت این موسسه برای عموم منتشر می‌شود و همین موجب اعتماد جامعه به آن شده است و کمتر کسی در کشور با نام این موسسه ناآشنا است.

در بخش پایانی، اسفرجانی از تدوین یک طرح جامع برای کسب‌وکارهای نوپا فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی با همکاری پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: تصمیم داریم تا با ایجاد یک بستر تبلیغاتی مناسب به کسب‌وکارهای نوپا کمک کنیم تا بتوانند با هزینه‌های پایین، بیشترین بازدهی را در این بخش داشته باشند.