نخستین جشن خانه نوآوری برگزار شد

نخستین جشن خانه نوآوری برگزار شد

نخستین جشن خانه‌ نوآوری با همت اهالی خانه نوآوری و با حضور جمع از سرمایه‌گذاران و فعالین اکوسیستم نوآوری به‌منظور رونمایی از فعالیت‌های خانه‌ نوآوری و معرفی تیم‌های استارت‌آپی آن به مخاطبان، عصر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ ۱۳۹۷ در دانشگاه خاتم برگزار شد.

سخنرانی مدیر خانه نوآوری

در این مراسم پس از سخنرانی دکتر محمودیان، معاون دانشگاه خاتم در خصوص ضرورت توسعه اکوسیستم کارآفرینی و آموزش جوانان برای فعالیت کارآفرینانه، مهدی صداقت، مدیر خانه نوآوری به ارائه گزارش از فعالیت‌های ۸ ماهه خانه نوآوری پرداخت. او گفت: در این مدت بیش از ۴۰ کارآموز در خانه نوآوری حضور یافته که برخی از آنان جذب استارت‌آپ‌ها و برخی دیگر جذب ستاد خانه نوآوری شدند. همچنین ۱۱ استارت‌آپ در این مجموعه مستقر شده است و بیش از ۱۵ دورهمی کارآفرینی از اواسط تابستان با همکاری خانه نوآوری برگزار شده است. حوزه محتوا و بلاکچین به‌عنوان علاقه‌مندی خانه نوآوری برای ادامه فعالیت و جذب استارت‌آپ‌ها معرفی شد.

در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مرکز توسعه کارآفرینی ریمیا مبنی بر برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی بر اساس شناسایی نیازهای آموزشی اکوسیستم، ازجمله کارگاه‌های ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها، تعیین KPI، برنامه‌ریزی مالی استارت‌آپ‌ها و مسایل حقوقی استارت‌آپ‌ها ارایه شد.

فرصت‌های استارت‌آپی حوزه زنجیره بلوکی

در ادامه مصطفی نقی‌پورفر در خصوص فناوری‌های آینده و تاثیر بلاک‌چین در آن‌ها به سخنرانی پرداخت و بیان کرد: خانه نوآوری تابه‌حال رویدادها و کارگاه‌های مختلفی را در این حوزه مانند کافه بلاک‌چین و کارگاه آموزشی بلاک‌چین را برگزار نموده است و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم پذیرای استارت‌آپ‌های این حوزه باشیم، همچنین ایشان عنوان کردند با همکاری خانه نوآوری قصد داریم مدرسه تابستانی بلاک چین را برگزار کنیم.

پنل سرمایه‌گذاری روی فناوری‌های نوین و استارت‌آپ‌های آینده

در پنل سرمایه‌گذاری که با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران و فعالان اکوسیستم کارآفرین برگزار شد، حاضران به اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های حوزه محتوا اشاره کردند و آمادگی خود را برای ایجاد بستری برای سرمایه‌گذاری در این زمینه اعلام کردند.

در این پنل رضا زرنوخی، مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، اکوسیستم کارآفرینی ایران را با وجود تمامی پیچیدگی‌هایی که در فضای اقتصادی کشور وجود دارد، مثبت و رو به رشد توصیف کردند. او افزود: مهم‌ترین نقطه ضعف این سیستم، نگاه کوتاه مدت از سمت سرمایه‌گذار برای بازگشت سرمایه و از سمت استارت‌آپ‌ها برای کسب درآمد است.

حامد ساجدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شناسا با اشاره به آینده‌ روشن زیست‌بوم کارآفرینی ایران، تناسب با نیازهای واقعی و پرهیز از کپی صرف را از عوامل کلیدی موفقیت نسل بعدی استارت‌آپ‌ها برشمرد. او گفت: آینده کسب‌وکارهای حوزه محتوا تحت تاثیر مدل جمع‌سپاری خواهد بود.

علی موسوی، عضو هیات مدیره موسسه دانش‌بنیان برکت ضمن جذاب دانستن حوزه محتوا بیان کرد: موسسه دانش‌بنیان برکت یکی از ماموریت‌های اصلی خود را سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های حوزه محتوا قرار داده است و به نظر می‌رسد محتوا از روندهای جذاب فناوری و استارت‌آپی باشد.

همچنین علی کاشفی‌پور، مدیر حوزه هنری دیجیتال توضیحاتی در خصوص کسب‌وکارهای حوزه محتوا، نیازمندی‌ها و تفاوت‌های بنیادین این حوزه با سایر حوزه‌ها را ارایه داد. در حاشیه مراسم فضایی برای صحبت بیشتر سرمایه‌گذاران با استارت‌آپ‌ها مهیا شده بود و غرفه‌ای به ارایه تاثیر فناوری آینده بر محتوا می‌پرداخت.

در انتهای برنامه استارت‌آپ‌های اکسیر، برناشو، سنجمان، ویدیونگار، پشتیبان وردپرس و بونس با توضیح طرح خلاقانه خود، نسبت به معرفی مدل درآمدزایی، دستاوردها و سرمایه مورد نیاز برای توسعه کسب‌وکارشان اقدام کردند.