چگونه بیشترین دستاورد را از سفرهای کاری خارجی داشته باشیم؟

چگونه بیشترین دستاورد را از سفرهای کاری خارجی داشته باشیم؟

ازنظر تئوری، باید گفت که سفرهای کاری بسیار خوب هستند، مخصوصاً اگر این سفرها بین‌المللی باشند. در جریان چنین سفری قادر خواهید بود دنیا را از نزدیک مشاهده کرده، مشتریان بین‌المللی را ملاقات و کسب‌‌وکار خود را وارد محیطی جهانی کنید و این‌گونه فرصت‌های بسیاری را برای کسب‌‌وکارتان مهیا نمایید. اما باید به خاطر داشت که سازوکار بازارهای بین‌المللی متفاوت هستند و نباید تصور کرد که کسب‌‌وکار در حوزه بین‌المللی همان کسب‌‌وکار داخلی است که تنها وسعت بیشتری پیدا کرده است. نباید در تله این تصور افتاد که با داشتن یک سازوکار، می‌توان آن را در تمامی محیط‌ها اعمال کرد. در این مقاله به مواردی اشاره می‌شود که در موفقیت صاحبان کسب‌‌وکار در زمان انجام سفرهای خارجی و ورود به بازارهای بین‌المللی موثر خواهد بود.

 

در مورد دیگر کشورها بیشتر بدانید

آداب‌ورسوم کسب‌‌وکارها در کشورهای مختلف، متفاوت است. به‌طور مثال، آداب کسب‌‌وکار در آمریکا با دیگر کشورها متفاوت بوده و ممکن است در این کشور بر مسایلی تاکید شود که در کشورهای دیگر چندان موردتوجه واقع نمی‌شود. مورد دیگر اینکه در اروپا به‌طورکلی توازن بین زندگی و کسب‌‌وکار دارای اهمیت بالایی است که ممکن است در کشورهای دیگر چندان به این توازن، توجه نشود. همچنین اگر کسی قصد دارد که با یک‌طرف بریتانیایی شراکت کند باید به خاطر داشته باشد که ممکن است طرف‌های بریتانیایی نسبت به شما در طول روز ساعات کمتری را به کار و زمان بیشتری را به‌صرف ناهار اختصاص دهند و یا اینکه دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند.

به یاد داشته باشید که نباید فرصت همکاری با طرف‌های اروپایی را به‌عنوان یک مانع و یا چالش نگاه کنید، زیرا نتایج تحقیقات نشان داده که کارکنان در کشورهای اروپایی جزو بهترین و کارآمدترین نیروهای کار در دنیا هستند، هرچند نسبت به کشورهای دیگر، به مرخصی بیشتری می‌روند.

همچنین باید توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشید که در کشورهای دیگر، توهین به چه شکلی تلقی می‌شود و سعی کنید که از انجام رفتارهای توهین‌آمیز پرهیز نمایید. نشان دادن گاف‌های فرهنگی می‌تواند بسیار مخرب باشد، کما اینکه تحقیقات نشان داده است که ۳۲ درصد افراد در تعاملات بین‌المللی گاف‌های بزرگی را مرتکب می‌شوند.

 

با مردم کشورهای دیگر تعامل برقرار کنید

اگر هدف شما این است که قبل از بستن قراردادهای بین‌المللی بازار محلی آنجا را بشناسید، بهترین راهکار تقویت تعامل با مردم محلی است. با این کار بسیاری از موانع و چالش‌های فرهنگی را شناخته و می‌توانید آن‌ها را به فرصت تبدیل کنید. ترتیب دادن یک جلسه نهار با شرکا و سرمایه‌گذاران خارجی، می‌تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد. برای چنین نهاری هزینه کنید و بهترین غذا و سالاد را سفارش دهید زیرا هر هزینه‌ای در این حوزه می‌تواند بازگشتی چند برابری در آینده برای شما داشته باشد.

اگر زمان کافی دارید می‌توانید از افراد بومی استفاده کنید تا اطراف را به شما نشان دهند. هر چه تلاش بیشتری برای شناخت فرهنگ و مردم کشورهای دیگر داشته باشید، به همان اندازه شانس موفقیت کسب‌‌وکار خود را افزایش می‌دهید.

 

سازمان‌دهی داشته باشید

قبل از سفر به کشورهای خارجی و ورود به بازارهای بین‌المللی،‌ سعی کنید اهداف و برنامه کاری خود را کاملاً مشخص کنید تا آنچه درصدد تحقق آن هستید برای دیگران و خود شما کاملاً مشخص باشد. برای هدر رفت حداقلی زمان و پول خود، سعی کنید همه‌چیز را با دقت برنامه‌ریزی نمایید. همه جزییات برنامه خود را با دقت چک کنید تا به نتایج حرفه‌ای دست‌یابید.