۷ روند که همه مدیران توسعه‌ کسب‌وکار باید دنبال کنند

۷ روند که همه مدیران توسعه‌ کسب‌وکار باید دنبال کنند

در دنیای امروزی، روند توسعه‌ کسب‌وکار دائماً در حال تغییر است. امروزه شاهد این هستیم که شرکت‌ها در رابطه با رشد و موفقیتشان به طرز قابل‌توجهی متحول شده‌اند و همیشه راه‌های جدیدی می‌یابند تا از ابزار و فناوری‌های موجود بیشترین بهره را ببرند.

در ادامه، هفت نفر از انجمن توسعه‌ کسب‌وکار فوربز (Forbes)، روندها و رویکردهای مختلفی را بررسی می‌کنند که همه‌ مدیران توسعه‌ کسب‌وکار باید آن‌ها را دنبال کرده تا از موفقیت کار پرمخاطره‌شان مطمئن شوند.

 

۱- تعامل با مشتری به‌طور متناسب و واقعی

«در حال حاضر بازارها به‌قدری پرهیاهو هستند که متمایز کردن محصولتان از سایر محصولات، کار بسیار دشواری‌ است، چه برسد به رقابت با دیگران. هنوز توسعه‌ کسب‌وکار سفارشی و بازاریابی مبتنی بر مشتری کارهایی کلیدی هستند، اما تعامل با مشتریان بالقوه باید متناسب، به‌موقع و واقعی باشد تا به نتیجه برسد. » جین کیم (Jane Kim) از شرکت CircleCI

 

۲- تجربه شخصی

«هر کسب‌وکاری منحصربه‌فرد است و نیازهای ویژه‌ خودش را دارد. اولویت‌ها و تجارب شخصی  تا حد زیادی روی نحوه‌ شکل‌گیری روابط ما را در آینده تاثیر می‌گذارند.» لیزا باکس (Lisa Box) از شرکت WP Engine

 

۳- حضور برنامه‌ریزی‌شده در شبکه‌های مجازی

«ممکن است در سال ۲۰۱۷ این مسئله بدیهی به نظر برسد، اما هنوز خیلی از برندها نمی‌دانند چه طور باید حضورشان را در شبکه‌های مجازی مدیریت کنند. یکی از نمونه‌های بارز این مسئله، آن است که بیشتر شرکت‌ها به‌شدت روی توییتر تمرکز دارند (تقریباً ۲۰۰ میلیون بازدید روزانه و حدود ۶۳۰ میلیون بازدید از صفحات) اما ممکن است اصلاً ردیت (Reddit) را نشناسند (حدود ۱۹۰ میلیون بازدید روزانه و تقریباً دو میلیون بازدید از صفحات).» کالین مک‌اینتوش (Colin McIntosh) از شرکت Revolar

 

۴- یکپارچه‌سازی یا ادغام با شرکای استراتژیک

«اگر از زاویه نرم‌افزار SaaS به این مسئله بپردازیم، باید گفت: اگر هنوز به ادغام فکر نکرده‌اید باید بدانید تبدیل کردن ادغام به یکی از اولین اولویت‌هایتان، جهت آمادگی شرکت شما برای سال ۲۰۱۷ و در آینده یکی از اقدامات ضروری خواهد بود. ادغام با شرکای استراتژیک نه‌تنها راه شما را برای نوآوری محصول باز می‌کند، بلکه فرصت‌هایی برای توسعه‌ بازار، گسترش و دسترسی ایجاد کرده و آن‌ها را بهبود می‌بخشد.» برندون لیتل (Brandon Lytle) از شرکت Leadpages

 

۵- ادغام به‌عنوان استراتژی جذب مشتری

«اگر در صنعت نرم‌افزار مشغول به کار هستید، باید ارزش ادغام را به‌عنوان یک استراتژی جذب مشتری دوباره ارزیابی کنید. کسب‌وکارهای متعددی زمان و انرژی قابل‌توجهی را صرف ایجاد همکاری برای ادغام با شرکت‌های دیگر می‌کنند که نهایتاً با شکست مواجه می‌شوند.»  کدی جونز (Cody Jones) از شرکت Zapier

 

۶- افزایش اکتساب یا خرید شرکت‌های دیگر

«آنچه قبلاً نتیجه داده است، سال آینده، ماه بعد یا حتی هفته‌ دیگر نتیجه نمی‌دهد. در بازاری با این شدت تغییر، اگر شرکتی از وضعیت خود خرسند باشد، کارش به انتها می‌رسد. توسعه‌ روندهای اکتساب، به شرکت‌هایی که قبلاً حیطه‌ محدودی داشتند کمک می‌کند تا بتوانند طیف گسترده‌تری از خدمات را ارایه دهند. در آینده، اگر بخواهید پشت میز بنشینید به کاری بیش از گردگیری کاغذهای یادداشت قدیمی Rolodex نیاز دارید.»  بی جی کیتو (BJ Kito) از شرکت Digital Surgeons

 

۷- سطح بالاتری از بلوغ

«عصر طلایی امنیت سایبری رو به پایان است. در حال ورود به دوره‌ای هستیم که به سطح بالاتری از بلوغ نیاز است و افراد بیشتری مجبور می‌شوند لباس‌های غیررسمی‌شان را با کت‌وشلوار عوض کنند. توسعه‌دهندگان کسب‌وکار این مسئله را پیش می‌برند چون از ما انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران، شرکا و مشتریانی را جذب و حفظ کنیم که از نحوه‌ انجام کسب‌وکار توقع به خصوصی دارند. وقت آن رسیده که بزرگ شویم.» اندرو بارنت (Andrew Barnett) از شرکت Verodin