معرفی کتاب: «طراحی ارزش پیشنهادی» برای مشتریان

معرفی کتاب: «طراحی ارزش پیشنهادی» برای مشتریان

نویسنده: الکساندر استروالدر - ایو پیگنیور - گرگ برنارد - آلن اسمیت

مترجم: بابک وطن‌دوست - حسام الدین ساروقی - مینا نجفیان - اصغر عطایی

ناشر: آریانا قلم

نوبت و سال چاپ: چاپ دوم - زمستان ۱۳۹۶

تعداد صفحه: ۳۲۰ صفحه

قطع: خشتی

مراجعه به وب‌سایت


با آن‌که استارت‌آپ‌ها نقش اساسی در توسعه استعداد‌ها، اشتغال و افزایش توان رقابتی کشور دارند اما بسیاری از آن‌ها پیش از آن‌که بتوانند نظر مشتری خود را جلب کنند، به تعطیلی می‌انجامند.

چگونه می‌توان محصولات یا خدماتی خلق کرد که دلخواه مشتریان باشد؟ این راه در کتاب «طراحی ارزش پیشنهادی» نشان داده شده است.

کتاب «طراحی ارزش پیشنهادی» برای مخاطبانی نوشته شده است که در خلق ارزش واقعی درمانده‌اند، از جلسات بی‌حاصل تیم‌های ناهم‌سو ناامید شده‌اند، درگیر پروژه‌های جسورانه و درخشانی بوده‌اند که شکست خورده‌اند یا به خاطر شکست ایده‌ای خوب، ناامید شده‌اند.


در صفحه ۵۳ کتاب می‌خوانیم: «پلتفرم تنها زمانی می‌تواند کارکرد خود را داشته باشد که دو یا تعداد بیشتری بازیگر در قالب یک مدل کسب‌وکار به هم وابسته با هم به تعامل و کسب ارزش بپردازند. زمانی که دو بازیگر وجود دارد، پلتفرم دو وجهی و زمانی که بیشتر از دو بازیگر وجود دارد، پلتفرم چند وجهی نامیده می‌شود. پلتفرم زمانی معنا پیدا می‌کند که تمام وجوه در مدل حاضر باشند.»

کتاب «طراحی ارزش پیشنهادی» در فصل‌هایی با عنوان‌های «تابلوی طراحی»، «طراحی»، «آزمون» و «تکامل» به صورت مصور و رنگی و در برگ‌های گلاسه منتشر شده است.