برگزاری عصرانه فناوری در پارک علم و فناوری خلیج فارس
برنامهای با عنوان «عصرانه فناوری» دوشنبه ۱۰ اردیبهشتماه ۱۳۹۷، در سالن جلسات پارک علم و فناوری خلیج فارس برگزار شد.
این برنامه که در راستای همفکری واحدهای فناور و مدیران و کارکنان پارک علم و فناوری خلیج فارس برگزار شد به موضوع «بازاریابی واحدهای فناور» اختصاص داشت.
در آغاز این نشست حامد گرگینپور، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج فارس به برخی چالشهای واحدهای فناور در دوره تجاریسازی اشاره کرد و گفت: بیشتر مشکلات واحدهای فناور مستقر نه در بخش اجرای ایده محوری بلکه در دوره تجاریسازی است. او افزود: متاسفانه عدم آشنایی کافی مدیران واحدهای فناور با مقوله بازاریابی و شیوههای مختلف بازاریابی باعث عدم موفقیت این شرکتها شده است.
در ادامه محمدمهدی مزارعی، مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خلیج فارس در مورد مشکلات شرکتهای نوپا در مراکز رشد در دوره تجاریسازی صحبت کرد. او گفت: بهدلیل تفاوت محصولات زمینه کاری، شرکتها باید برای بازاریابی آنها مدلهای مختلفی درنظر گرفته شود. مزارعی افزود: نمیتوان برای تمامی واحدهای فناور در مراکز رشد یک مدل بازاریابی طراحی کرد، بلکه باید با توجه به زمینه کاری آنها و ویژگیهای محصولات خود در بخش بازاریابی و فروش صحبت کردند. بسیاری از آنها معتقد بودند که در طراحی مدلهای بازاریابی علاوهبر تفاوت محصولات و زمینه کاری شرکتها باید مقیاس شرکتها نیز درنظر گرفته شود.