معرفی کتاب: استراتژی‌های جذب مشتری در «برند‌سازی»

معرفی کتاب: استراتژی‌های جذب مشتری در «برند‌سازی»


نویسنده: امیر اخلاصی

ناشر: انتشارات علمی

نوبت و سال چاپ: چاپ اول - ۱۳۹۳

تعداد صفحه: ۲۵۲ صفحه 

قطع: خشتی

قیمت: ۸۹‌ هزار تومان

برندسازی در کسب‌وکار مدرن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و گاهی فقط شنیدن نام یک برند خاص، مشتری را برای خرید قانع می‌کند.

کتاب «برند‌سازی» با تکیه ویژه بر مکان، مراکز خرید و مقاصد گردشگری، از جمله آثار تالیفی است که در آن می‌توان شاهد حرف و دید تازه‌ای در حوزه برندسازی بود. این امر حاصل سال‌ها مطالعه، تدریس و انجام پروه‌های عملیاتی نویسنده در زمینه برند‌سازی است.

دانشجویان، علاقه‌مندان به حوزه برند و برندآفرینی، سازمان‌هایی که مسئولیت برندسازی مکان را بر عهده دارند، مدیران و مالکان مقاصد گردشگری، مخاطبان این کتاب‌اند.


این کتاب در هشت فصل با عنوان‌های «مفهوم برند‌سازی مکان»، «ارزش‌‌ها و دلایل برندسازی برای یک مکان»، «برندسازی برای یک کشور»، «هویت و تصور برند برای مکان»، «چالش‌های برندسازی برای یک مکان»، «مدل‌های برندسازی برای مکان»، «روش عملیاتی برای برندسازی مکان» و «نمونه‌های موفق برندسازی»  تدوین شده است.

در صفحه ۷۶ کتاب درباره «برنامه عملیاتی برندسازی برای کشور» می‌خوانیم: «علی‌رغم شباهت‌هایی که بین شهر، کشور و یک مقصد گردشگری از نظر برندسازی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد یک مقصد گردشگری (مانند پیست اسکی، مجموعه گلف یا مجموعه چند‌منظوره) منطقه‌ای تک‌منظوره است. در ادامه این فصل برنامه عملیاتی برندسازی برای کل کشور ارایه می‌شود.

برند کشور: برنامه عملیاتی در مراحل مختلف

یک برنامه عملیاتی قوی برای خلق و پایداری برند کشور از پنج مرحله متوالی تشکیل شده است: شروع و سازمان‌دهی، تحقیقات، شکل‌دهی هویت برند کشور (مرحله استراتژیک)، اجرا و تقویت»