معرفی کتاب: دست‌یابی به رشد انفجاری با «کشش»

معرفی کتاب: دست‌یابی به رشد انفجاری با «کشش»

نویسنده : گابریل وینبرگ - جاستین مارس

مترجم: محمدسهیل محمدی

ناشر: سناگستر

نوبت و سال چاپ: چاپ اول - ۱۳۹۶

تعداد صفحه: ۲۹۶ صفحه

قطع: رقعی

مراجعه به وب‌سایت


چگونه هر استارت‌آپی می‌تواند به رشد انفجاری دست یابد؟ این مساله را کتاب «کشش» به مخاطبانش توضیح می‌دهد. نویسندگان در این کتاب با توجه به تجربه‌هایشان از استارت‌آپ‌های خود، به واکنش‌های انگیزه‌بخش برای ایجاد کشش در استارت‌آپ‌‌ها پرداخته‌اند. از نظر آن‌ها «کشش» نسبت به همه‌چیز اولویت دارد.

نویسندگان «کشش» را عددی می‌دانند که نشان‌دهنده وجود تقاضا از سوی مشتری است. در بخشی از این تعریف نوشته‌اند: «اگر کار شما با سازمان‌هاست، کشش می‌تواند دو یا سه مشتری اولیه باشد که هزینه کمی صرف می‌کنند. اما اگر مخاطب شما مصرف‌کننده‌ها (افراد عادی هستند، این عدد می‌تواند تا صدهزار کاربر هم برسد.»



در بخشی از فصل پنجم کتاب با عنوان «مسیر بحرانی» می‌خوانیم: «مسیر بحرانی، مسیری برای دستیابی به هدف کشش با طی کردن کم‌ترین گام‌های ممکن است. برای دستیابی به این هدف، باید مراحل میانی (نقاط عطف) را یک به یک مشخص کنید. الزامی نیست که این مراحل ارتباط مستقیمی با کشش داشته باشند ولی باید مطمئن شوید که انجامشان برای رسیدن به هدف کشش کاملا ضروری است.»

کتاب «کشش» در ۲۴ فصل با عنوان‌هایی چون کانال‌های کشش، تفکر مبتنی بر کشش، قلب هدف، آزمودن کشش، مسیر بحرانی، هدفگیری وبلاگ‌ها، روابط عمومی، روابط عمومی خلاف عرف، بازاریابی از طریق موتور‌های جستجو، تبلیغات نمایشی و شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، توسعه کسب‌وکار، سخنرانی و تشکیل انجمن تدوین شده است.