fa-IR

تبلیغات هوشمند در اپلیکیشن‌ها را با ادپلی انجام دهید

۳۶.۸۹MB مصاحبه با رضا شوهانی هم‌موسس استارت‌آپ ادپلی
گفتگو با
مصاحبه

با تشکر از وقتی‌که در اختیار «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» قرار داده‌اید، خودتان و استارت‌آپی که راه‌اندازی کرده‌اید را معرفی کنید.
من رضا شوهانی هم‌موسس استارت‌آپ ادپلی هستم. ما یکسری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف هستیم که ادپلی را باهم راه انداختیم. ادپلی یک سرویس پخش تبلیغات ویدئویی هست که در اپلیکیشن‌های مختلف موبایل تبلیغات ویدئویی انجام می‌دهد. هر کاربری متناسب باسلیقه خود اپلیکیشن‌های مختلفی را بر گوشی خود نصب می‌کند. کاری که ادپلی انجام می‌دهد این است که پلتفرم آن بروی اپلیکیشن قرار می‌گیرد و ویدئوهای تبلیغاتی در ازای ارائه جایزه‌ای برای کاربران آن اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. ما الان روی شش میلیون گوشی کاربر ایرانی ویدئو تبلیغاتی پخش می‌کنیم. روزانه هشتاد هزار ویدئو تبلیغاتی نمایش می‌دهیم. سرعت رشد خیلی خوبی در استارت‌آپ خود داشتیم به‌این‌علت که تبلیغاتمان را هوشمند پخش می‌کنیم به‌طور مثال اگر کسب‌وکاری مخاطبانش خانم‌های تهرانی است، این ویدئوهای تبلیغاتی صرفاً برای خانم‌های تهرانی به نمایش در می‌آید و یا کسی که مخاطبانش کاربران اصفهانی باشند صرفاً به این دست از کاربران ویدئو را ارسال می‌کنیم. ادپلی درنهایت منجر به کسب درآمد برای صاحبان اپلیکیشن‌ها می‌شود. در حال حاضر هفتاد درصد درآمد خودمان که برای تبلیغات از شرکت‌های دیگر دریافت می‌کنیم به صاحبان اپلیکیشن‌ها می‌دهیم.


چند وقت است که در ادپلی مشغول به فعالیت هستید و با چه تیمی کار خود را آغاز کرده‌اید؟
تیم ما دو سال است که مشغول به فعالیت است اما سیستم ادپلی را از فروردین ۱۳۹۴ راه‌اندازی کردیم و به مرحله تجاری‌سازی رساندیم.

با تشکر از شما و با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای استارت‌آپ ادپلی در فضای کارآفرینی کشور.
 

 ادپلی: http://adplay.ir

این گفتگو، مصاحبه «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» با ادپلی با همکاری تک‌تاکس در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ است.

 

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به مدت چهار روز از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از ۴۲۰ شرکت حضور داشتند که دراین‌بین ۸۰ کسب‌وکار نوپا (استارت‌آپ) برای معرفی محصولات و خدمات خود در نمایشگاه حاضر شدند. حضور پرشور استارت‌آپ‌ها برای اولین بار در این نمایشگاه وجه تمایز آن با برنامه‌های سال‌های قبل این نمایشگاه بود. این مهم فرصتی را برای «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» فراهم کرد تا از نزدیک با استارت‌آپ‌های مختلف به گفتگو بنشیند و روند فعالیت و وضعیت فعلی آن‌ها را بررسی کند.