معرفی کتاب: «عبور از طوفان»؛ راهنمای کاربردی شرکت‌های نوپا

معرفی کتاب: «عبور از طوفان»؛ راهنمای کاربردی شرکت‌های نوپا


نویسنده: سیدکامران باقری - مهدی کنعانی و جواد محبوبی 

ناشر: موسسه خدمات فرهنگی رسا

نوبت و سال چاپ: چاپ چهارم - ۱۳۹۳

تعداد صفحه: ۳۲۴ صفحه

قطع: خشتی

مراجعه به وب‌سایت

کتاب «عبور از طوفان» راهنمای کاربردی برای شرکت‌های نوپا در ایران است. این کتاب در ۱۶ فصل شما را با مباحث مختلف شامل «چطور شروع کنیم؟»، «بهبود ایده‌های خام»، «نوشتن طرح تجاری»، «حمایت از ایده»، «از نمونه اولیه تا محصول»، «مدیریت کیفیت»، «مدیریت پروژه»، «مدیریت بر انسان‌ها»، «حسابداری ساده»، «بازار‌یابی»، «مدیریت رشد»، «راهنمای حقوقی»، «تهیه پول»، «معرفی بانک‌ها و صندوق‌های حمایتی»، «مراکز رشد» و «تعیین ارزش و قیمت شرکت» آشنا می‌کند.
آموزه‌های این کتاب کاملا کاربردی است و با توجه به محیط کسب‌وکار در ایران و مشکلات خاص آن نوشته شده است. نویسندگان برای آشنایی بیشتر مخاطبان در پایان هر فصل، منابع تکمیلی به زبان فارسی را آورده‌اند.
سادگی زبان از ویژگی‌های مهم «عبور از طوفان» است. نویسندگان کوشیده‌اند کمترین اصطلاحات تخصصی را به کار ببرند تا کم‌تجربه‌ترین مخاطبان در حوزه استارت‌آپ نیز بتوانند از محتوای این کتاب بهره‌مند شوند.



در بخشی از صفحه ۱۸۷ کتاب «عبور از طوفان» می‌خوانیم: «هیچ برنامه بازاریابی ایده‌آلی وجود ندارد، بنابر این مدیران باهوش همواره برنامه‌های بازاریابی خود را زیر نظر دارند تا با شناسایی و رفع نواقص و اشکالات موجود در آن‌ها، شانس موفقیت خود را افزایش دهند.
برای ارزیابی برنامه‌های بازاریابی احتیاج به شاخص‌های مناسب دارید. بهترین راه ارزیابی موفقیت برنامه‌های بازاریابی، مقایسه نتایج به دست آمده در حین اجرای برنامه، با اهداف از پیش تعیین‌شده در زمان برنامه‌ریزی است. با این کار می‌توانید میزان موفقیت فعالیت‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنید و با کشف شکاف‌های موجود، برنامه‌های بعدی را بهبود دهید.
دستیابی به سهم بازار، رضایت مشتری، وفاداری مشتری، بازگشت مشتری، میزان فروش، هزینه‌های بازاریابی، میزان تاثیرگذاری برنامه‌های تبلیغاتی و ... از اهداف معمول برنامه‌های بازاریابی هستند که شاخص‌هایی هم برای اندازه‌گیری آن‌ها وجود دارد...»