مصاحبه با پردیس رحمانی‌راد، مسئول مرکز آموزش «حامی‌سان»

مصاحبه با پردیس رحمانی‌راد، مسئول مرکز آموزش «حامی‌سان»

مسئول آموزش «حامی‌سان» از تصمیم این استارت‌آپ برای راه‌اندازی «آکادمی حامی‌سان» در آینده خبر داد و گفت: دوره‌های این آکادمی برای توان‌یابان  ۵۰ درصد تخفیف دارد.

پردیس رحمانیِ‌راد درباره نحوه شکل‌گیری «حامی سان» توضیح داد: این مرکز زیرمجموعه شرکت «رهنما» بود و اکنون پشتبانی تلفنی و ایمیلی اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و شرکت‌ها را بر عهده گرفته است. تخصص اصلی ما در زمینه پشتیبانی از استارت‌آپ‌هاست.  

 مسئول آموزش «حامی‌سان» با بیان این‌که در حال راه‌اندازی آکادمی «حامی سان» هستیم، افزود: در این آکادمی برای نخستین بار در ایران به پرورش نیروهای متخصص در زمینه «مرکز تماس» پرداختیم. بزرگترین چالش ما در این کار، نیروی انسانی کارآمد است. برای مدیریت این چالش، قرار است 2 دوره برگزار کنیم که این دوره‌ها برای توان‌یابان ۵۰ درصد تخفیف دارد. کاری که در مرکز تماس انجام می‌دهیم، از عهده توانیابان بر می‌آید. مشکلات جسمی و فیزیکی مانعی برای انجام کار پاسخگویی مرکز تماس نیست.

او درباره سایر چالش‌هایی که در زمینه به کارگیری «توان‌یابان» وجود دارد، توضیح داد: گروهی از توان‌یابان به دلیل شرایط ویژه جسمی زودتر خسته می‌شوند یا برخی با چالش‌های روحی مواجه‌اند و از عدم اعتماد به نفس رنج می‌برند. همچنین سایر افراد جامعه شیوه رفتار با توانیابان را آموزش ندیده‌اند. در شرکت «حامی‌سان» کوشیده‌‌ایم همکاران را با مشکلات توان‌یابان آشنا کنیم. چنان‌که هم‌اکنون تجربه دو سال همکاری پیوسته با یکی از توان‌یابان را داریم که تاکنون هیچ‌گونه مشکلی در همکاری با ما نداشته است.

رحمانیِ‌راد یادآور شد: در دوره گذشته ضعف‌هایی در به‌کارگیری توان‌یابان متناسب با هر یک از فعالیت‌های پاسخگویی داشته‌ایم و در دوره جدید کوشیده‌ایم این مشکل را برطرف کنیم و هر کار را متناسب با میزان توان به توان‌یابان واگذار کنیم.

مسئول آموزش حامی‌سان اظهار کرد: در شرکت «حامی‌سان» شرایط یکسانی از نظر خدمات بیمه‌ای، ساعات کاری و حقوق نیز در نظر گرفته‌ایم اما بخش «منابع انسانی» همکاری بیشتری با توان‌یابان به دلیل شرایط ویژه آن‌ها دارد.

او درباره شیوه شناسایی توان‌یابان علاقه‌مند به این حوزه گفت: ارتباط مستمری با «مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد» داریم و معمولا توان‌یابان علاقه‌مند از این طریق به ما معرفی می‌شوند. توان‌یابانی که بتوانند امکان مکالمه با تلفن را داشته باشند یا بتوانند از طریق چت و ایمیل پاسخگوی مخاطبان باشند، امکان همکاری با «حامی‌سان» را دارند.

به گفته رحمانی‌راد، مهم‌ترین انتظار توان‌یابان از «حامی‌سان» و سایر شرکت‌ها این است که محیط کار را برای آن‌ها آسان‌سازی‌کنیم. به گونه‌ای که امکان تردد با ویلچیر وجود داشته باشد. مرکز «حامی‌سان» این شرایط را دارد. پیشنهادهایی هم در زمینه درنظر گرفتن سرویس رفت و آمد برای توانیابان مطرح شده است که در صورت افزایش همکاری ما با این گروه، حتما به آن فکر می‌کنیم.