رویداد DMOND Expo برگزیدگانش را شناخت

رویداد DMOND Expo برگزیدگانش را شناخت

شتاب‌دهنده دیموند، اولین رویداد DMOND Expo را چهارشنبه ۹ اسفندماه برگزار کرد.

DMOND Expo چکیده ای از تمام Pitch Dayهایی بود که در سال گذشته در دیموند برگزار شد و برگزیدگان این Pitchها، در این رویداد با هم به رقابت پرداختند، با این تفاوت که یک ارایه کوتاه ۲ دقیقه‌ای در قالب فیلم داشتند و پرسش و پاسخی از طرف داوران انجام نمی‌شد. تمام حاضران داور بودند و رای‌گیری از طریق بات تلگرام دیموند، انجام شد.

مهمانان این رویداد فقط داوران رویدادهای پیشین، سرمایه‌گذاران، خبرگزاری‌های نوپانا، آنا، اکوسیستم، دیجیاتو، پیوست و مدیران ارشد شرکت‌های همکار بودند و سایر علاقه‌مندان از طریق پخش زنده لحظه‌نگار، در وب‌سایت دیموند با بیش از ۶۰۰ بازدید رویداد را دنبال کردند. همچنین در کنار این برنامه، یک رای‌گیری مردمی توسط سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد برگزار شد که یک هفته قبل از طریق بات تلگرام شروع شد و تا روز رویداد بیش از ۸ هزار نفر در این رای‌گیری شرکت کردند.

در آغاز این رویداد فیلم کوتاه معرفی دیموند نمایش داده شد و پس از آن، احمدرضا مسرور، مدیرعامل شتاب‌دهنده دیموند درباره چگونگی و هدف برگزاری رویداد صحبت کرد. ابری‌نیا، رییس پردیس فنی دانشگاه تهران، سخنران بعدی، از اهمیت ورود به حوزه کارآفرینی و نقش دانشگاه‌ها صحبت کرد و به قرارداد همکاری شتاب‌دهنده دیموند و دانشگاه تهران نیز اشاره کرد.

سپس آفتابی، مدیر شرکت ایران ارقام از اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش صحبت کرد و در پایان نیز حامد تاج‌الدین، مدیرعامل شرکت اوبار و آچاره، از تجربیات و دستاوردهای این دو استارت‌آپ‌ موفق زیرمجموعه دیموند، سخن گفت. پس از پایان سخنرانی‌ها، کلیپ کوتاهی در خصوص معرفی رویداد پخش و نحوه ثبت رای برای حاضران توضیح داده شد. سپس استارت‌آپ‌ها به ترتیب در ۲ دقیقه خود را معرفی کردند.

 

کادرو: پلتفرم سفارش عکاس حرفه‌ای به صورت آنلاین، یا به عبارت خودشان، اسنپ برای عکاسان است.

کمدا: این استارت‌آپ‌ شیرازی پلتفرم اشتراک‌گذاری لباس است و از دغدغه‌های محیط زیستی، اسراف لباس و کمبود آب صحبت کرد.

اسمارت وای‌فای: استارت‌آپی برای مدیریت وای‌فای در کافه‌ها، شرکت‌ها و فضاهایی است که کاربران زیادی به اینترنت متصل هستند.

یادیز: اپلیکیشن یادگیری هوشمند که فلش‌کارت‌های درسی را با الگوریتم خاصی برای مخاطب مرور می‌کند. این استارت‌آپ‌ از همکاری با کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی صحبت کرد.

آرانایس: پلتفرمی برای رزرو آنلاین آرایشگاه در تهران است و مجموعه‌ای از بهترین آن‌ها را در سامانه خود ثبت کرده است.

بلیتو: شعار این تیم، «بی‌برنامه نمونید» است، پلتفرمی برای خرید بلیت رویدادهای فرهنگی و هنری و اطلاع‌رسانی آن‌ها.

آپارنو: این استارت‌آپ‌ شیرازی، در حوزه شهر هوشمند و مدیریت ساختمان فعالیت می‌کند. اپلیکیشن آپارنو عملکردی مشابه مدیر ساختمان دارد.

دوتست: در حوزه آموزش الکترونیک و برگزاری آزمون‌های آنلاین فعالیت می‌کند.

ادلیفت: پلتفرم تبلیغات درون‌تاکسی است که از طریق نصب تبلت در پشت صندلی اتوموبیل، در آن فیلم‌های تبلیغاتی پخش می‌کنند.

بوکینگ ویلا: موتور جستجوی ویلا و آپارتمان در بسیاری از شهرهای ایران است و ویلاهای شخصی را بدون واسطه با قیمت مناسب اجاره می‌دهد.

در این قسمت برنامه، انیمیشنی که تیم دیرین دیرین برای این رویداد آماده کرده بودند در خصوص مشکلات استارت‌آپ‌ها پخش شد و در ادامه، علی عمیدی، مدیر عامل شرکت کارن کراد، این سامانه را معرفی کرد. کارن کراد، به عنوان یک سامانه تامین مالی جمعی برای استارت‌آپ‌های ایرانی و با هدف حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در کشور، تاسیس شده است. علاوه بر خدمات فنی، مشاوران مالی و حقوقی دسترسی به منابع مالی برای کسب‌وکارهای نوپا نیز توسط این پلتفرم امکان‌پذیر شده و بهترین پروژه ها به سرمایه گذاران معرفی می‌شود.

 

آچاره: استارت‌آپی برای درخواست خدمات مثل نظافت، تعمیرات، اسباب کشی و … است که توانسته تا کنون بیش از ۹۹۳۵۵ کارفرما جذب کند.

لامینور: پلتفرم آموزش آنلاین موسیقی است. این استارت‌آپ‌ به برخی مشکلات از جمله زمان و پول در حوزه یادگیری موسیقی اشاره کرد.

عروس‌برون: برنامه‌ریزی آنلاین عروسی است که خدمات‌دهندگان عروسی را با توجه به بودجه و نزدیکی به زوج‌های جوان معرفی می‌کند.

ایت‌بیت: این استارت‌آپ‌ یخچالی پر از میان وعده و اسنک به فضاهای کاری می‌دهد تا کارمندان بتوانند تغذیه سالم و مناسب داشته باشند.

بزنیم بیرون: پلتفرم برنامه‌ریزی سفر و گردش است. در زمینه فروش تورهای مسافرتی و معرفی مکان‌های دیدنی ایران فعالیت می‌کند.

صورتی‌ها: این استارت‌آپ‌ تبریزی، مجله آنلاین مخصوص بانوان را اداره می‌کند و با محتوای به‌روز در موضوع‌های مورد علاقه بانوان، بیش از ۶۰۰۰ کاربر فعال دارد.

رونگار: پلتفرم مدیریت همه شبکه‌های اجتماعی است که از طریق آن می‌توانید نوع و زمان‌بندی محتوای ارسالی خود را مدیریت کنید.

ایران فود سرویس: این استارت‌آپ‌ تامین‌کننده مواد اولیه سالم مورد نیاز ارایه‌دهندگان مواد غذایی مثل رستوران‌ها و کافه‌ها است.

دور نیست: این تیم از طریق سفر به نقاط مختلف ایران و ساخت مستندهای طبیعی از فضاها و مردم، سعی می‌کند سفری مجازی را برای افراد فراهم کند.

در پایان برگزیدگان این رویداد به شرح زیر اعلام شد:

نفر اول جایزه مردمی، استارت‌آپ‌ بلیتو با ۱۷۳۸ رای ، برنده ۴ میلیون تومان وجه نقد و تندیس یادبود از سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد شد.

تیم سوم رویداد دیموند اکسپو، استارت‌آپ‌ بوکینگ ویلا برنده ۳ میلیون تومان، تیم دوم استارت‌آپ‌ کمدا، برنده ۵ میلیون تومان و تیم اول استارت‌آپ‌ اسمارت وای‌فای برنده ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی شدند. به تیم‌های برنده تندیسی به عنوان یادبود اهدا شد.