لزوم ایجاد زیست‌بوم آموزشی یکپارچه برای توسعه علم‌وفناوری

لزوم ایجاد زیست‌بوم آموزشی یکپارچه برای توسعه علم‌وفناوری

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران وجود آموزش یک‌پارچه را پیش‌نیاز ایجاد اکوسیستم آموزشی در کشور دانست.

نصرت‌الله ضرغام اظهار کرد: صندوق بنیاد ملی علم ایران با اعتقاد بر ضرورت یک‌پارچگی آموزش، زیست‌بوم آموزشی و رسالتی که در راستای تقویت و توسعه علم و فناوری دارد، برنامه کمک به پیدا کردن توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای کودکان را از خانواده در قالب رشد درک علمی مردم دنبال می‌کند. برای تحقق این موضوع ۶ برنامه در صندوق مدون شده است.

او ادامه داد: در صورتی که آموزش‌ها در خانه، مهد کودک، مدرسه، جامعه و دانشگاه مکمل یکدیگر باشند، می‌توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند و به عبارت بهتر در صورت وجود آموزش یکپارچه، اکوسیستم آموزشی به وجود خواهد آمد. بنابراین ضروری است که سیاست‌ها به گونه‌ای اتخاذ شود که آموزش در مهدهای کودک شروع شده و در خانه و خانواده تا دانشگاه ادامه یابد و زیست‌بومی یک‌پارچه با نگاهی ۳۶۰ درجه شکل گیرد.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در ادامه ضمن اشاره به برگزاری سومین همایش مدیریت استعدادها در هزاره سوم که در بهمن‌ماه امسال (۱۳۹۶) برگزار شد، عنوان کرد: خانواده‌ها، مربیان مهدهای کودک، معلمان، نویسندگان داستان‌های کودک، تولیدکنندگان اسباب‌بازی و استادان روانشناسی در باروری استعدادهای کودکان نقشی پر اهمیت دارند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ضرغام با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش افزود: در صورت موافقت سازمان بهزیستی، پیشنهاد کمک به مربیان را برای کسب دانش، مهارت، کشف ظرفیت‌ها و استعدادهای کودکان حاضر در مهد کودک‌ها در ادامه کار خانواده خواهیم داشت.