شکایت‌های مصوبه اینترنت غیرحجمی رسیدگی می‌شوند
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات

شکایت‌های مصوبه اینترنت غیرحجمی رسیدگی می‌شوند

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: این سازمان در حال مانیتورینگ و نظارت موردی نحوه اجرای مصوبه جدید اینترنت است و به زودی گزارشی از روند اجرای این مصوبه را اعلام می کند.

نسترن محسنی درمورد نارضایتی برخی کاربران از کیفیت سرویس اینترنت با آغاز اجرای مصوبه اینترنت غیرحجمی (مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) اظهار کرد: بخش نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) پس از ابلاغ مصوبه جدید اینترنت، بسیار عمیق‌تر در حال نظارت و مانیتورینگ ارایه سرویس از سوی اپراتورها است و ادعا از سوی کاربران نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

او با تاکید بر این‌که اعتراض مشترکان از کیفیت سرویس دریافتی را نادیده نمی‌گیریم، افزود: هم اکنون هم سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ و هم امکان مکاتبه مستقیم برای کاربران وجود دارد که می‌توانند از این طریق نظرات خود را منعکس یا شکایت کنند.

محسنی با اشاره به این‌که در مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بر تضمین ۹۵ درصدی زمان بر سرعتی که کاربر تقاضا دارد و حجمی که دریافت می‌کند، تاکید شده است، در مورد نحوه نظارت و میزان شکایت از کندی سرعت و کیفیت اینترنت گفت: یقینا شکایت و نظرات در این باره زیاد است و روزانه درصد بالایی از حجم فعالیت بخش نظارت رگولاتوری، رفع دغدغه مردم از سرویس اینترنت است که بخشی از آن نیز به مصوبه جدید اینترنت اختصاص دارد.

معاون رگولاتوری با تاکید بر این‌که در این مصوبه، موضوع کیفیت اینترنت بسیار عمیق‌تر از مصوبات قبلی دیده شده است، گفت: احساس کاربر به وجود مشکل در کیفیت سرویس دریافتی باید به صورت فنی بررسی شود و صرفا به یک ادعا نمی‌توان بسنده کرد.

او ادامه داد: ارتقای کیفیت مدنظر رگولاتوری است و این‌طور نیست که اپراتورها بخواهند با دورزدن مقررات، کیفیت را پایین بیاورند. بر این اساس باید موارد مورد نظر کاربران اعلام شود و بخش نظارت رگولاتوری آن را بررسی و پیگیری کند.

محسنی با بیان این‌که نظارت هم از راه دور و با مانیتورینگ سیستم‌های اپراتورها صورت می‌گیرد و هم به صورت موردی و رندوم‌چک بدون اطلاع اپراتورها و با بررسی سرویس کاربران انجام می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که در این زمینه کوتاهی صورت گرفته باشد حتما به اپراتور تذکر داده می‌شود و باید رفع تخلف شود. در این زمینه به زودی گزارشی از روند اجرای این مصوبه از سوی رگولاتوری، اعلام می‌شود.

مصوبه فروش اینترنت غیرحجمی و منصفانه از آذرماه امسال در حال اجرایی شدن است و برخی کاربران از سرویس دریافتی با توجه به سرعت خریداری شده و قطع و وصلی اینترنت شکایت دارند.