کشمون و بیدینگ برنده رقابت کارزار شدند
هم‌زمان با اختتامیه دهمین جشنواره وب و موبایل، فینال بزرگ‌ترین رقابت استارت‌آپی کشور برگزار شد:

کشمون و بیدینگ برنده رقابت کارزار شدند

فینال رقابت کارزار در اختتامیه جشنواره وب و موبایل برگزار شد. در فینال رویداد کارزار ۳ تیم در مرحله ابتدایی و ۳ تیم بذری که به فینال راه پیداکرده بودند برای کسب جایزه‌های ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان تیم کشمون در مرحله بذری و تیم بیدینگ در مرحله ابتدایی به مقام برتر دست پیدا کردند.

در فینال این رویداد هر یک از تیم‌ها ۷ دقیقه فرصت ارایه داشت و ۸ دقیقه هم برای پرسش و پاسخ داوران در نظر گرفته‌شده بود و در پایان بر اساس ۵ رأی داوران و ۲ رأی حاضران در سالن، برندگان این رقابت مشخص شدند.

پویان وحیدی، دبیر رویداد کارزار در ابتدای رقابت آماری در خصوص کارزار ارایه کرد و گفت: این رویداد بر اساس آمار بزرگ‌ترین رویداد استارت‌آپی کشور است که تاکنون برگزارشده است. هدف ما کشف استارت‌آپ‌ها و ارایه فرصتی برای معرفی آن‌ها است. برای بخش داوری ما سعی کردیم از شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های مالی و سرمایه‌گذاران استفاده کنیم چرا که کار تخصصی این افراد بررسی استارت‌آپ‌ها است.

وحیدی در خصوص مراحل کارزار گفت: رویداد کارزار در چهار مرحله اصلی غربال‌گری اولیه، داوری آنلاین، نیمه‌نهایی و فینال برگزار شد. حدود ۸۰۰ استارت‌آپ برای شرکت در رویداد کارزار ثبت‌نام کردند و همچنین ما حدود ۱۰۰ نفر در بخش داوری داشتیم و هر استارت‌آپ تقریباً ده بار در مراحل مختلف داوری شده است.

میانگین سنی اعضای تیم‌های حاضر در رویداد کارزار ۲۸ سال بوده است. ۸۴ درصد شرکت‌کنندگان آقا و ۱۶ درصد آن‌ها خانم‌ها هستند. در بخش فینال سه تیم خبریو، کشمون و راوی در مرحله بذری و سه تیم بیدینگ، ایران رنتر و نظربین در مرحله ابتدایی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 استارت‌‌آپ کشمون در مرحله بذری توانست با کسب ۳ رأی از طرف هیئت‌داوران و یک رأی از طرف مخاطبان داخل سالن (۸۹ درصد آرای مردمی)، در مجموع با ۴ رأی به‌عنوان استارت‌آپ منتخب رده بذری در فینال این رقابت‌ها انتخاب شود. کشمون که به عقیده بسیاری از افراد بهترین ارایه استارت‌آپی را اجرا کرد، سعی دارد سرویس ارایه زعفران را بهبود دهد. کشمون با ایجاد پلتفرمی سعی دارد کشاورزان را مستقیم به مصرف‌کنندگان متصل کند. در کشمون هر کشاورز یک صفحه دارد که اطلاعات کاملی در خصوص زندگی‌نامه، مشخصات و کیفیت محصولش در آن درج‌شده است. این استارت‌آپ در فاز بعدی تصمیم دارد با استفاده از اینترنت اشیا، کشاورزی هوشمند را به این حوزه وارد کند.

استارت‌‌آپ بیدینگ در مرحله ابتدایی توانست با کسب ۲ رأی از طرف هیئت‌داوران و یک رأی از طرف مخاطبان داخل سالن (۴۴ درصد آرای مردمی)، در مجموع با ۳ رأی به‌عنوان استارت‌آپ منتخب رده ابتدایی در فینال این رقابت‌ها انتخاب شود. این استارت‌آپ قصد دارد سنسورهایی کوچک، سبک و بادوام را باقابلیت پراکسیمیتی پیمنت عرضه کند که می‌تواند در محیط‌های مختلفی ازجمله بیلبوردهای تبلیغاتی، فروشگاه‌ها و موزه‌ها کاربرد داشته باشد. بیدینگ در حال حاضر روی ۳۵۰ بیلبورد در شهر تهران نصب‌شده است.

استارت‌آپ کشمون، برنده رقابت مرحله بذری کارزار
استارت‌آپ کشمون، برنده رقابت مرحله بذری کارزار
استارت‌آپ بیدینگ، برنده رقابت مرحله ابتدایی کارزار
استارت‌آپ بیدینگ، برنده رقابت مرحله ابتدایی کارزار