fa-IR
آلفابت در آستانه سبقت از اپل از نظر ارزش

آلفابت در آستانه سبقت از اپل از نظر ارزش

آلفابت در آستانه سبقت از اپل از نظر ارزش

سال ۲۰۱۵ سال بزرگ و پرحادثه‌ای برای گوگل بود: لوگوی این شرکت عوض شد، تعدادی از کسب‌وکارهای گوگل به‌عنوان استارت‌آپ از شرکت مادر جدا شدند و درنهایت همه زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های تابعه گوگل زیر نام «آلفابت» قرار گرفتند. اکنون آلفابت در آستانه معرفی شدن به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت دنیا و گرفتن جایگاه اپل است.
سال ۲۰۱۵ سال بزرگ و پرحادثه‌ای برای گوگل بود: لوگوی این شرکت عوض شد، تعدادی از کسب‌وکارهای گوگل به‌عنوان استارت‌آپ از شرکت مادر جدا شدند و درنهایت همه زیرمجموعه‌ها و شرکت‌های تابعه گوگل زیر نام «آلفابت» قرار گرفتند.
اکنون آلفابت در آستانه معرفی شدن به‌عنوان باارزش‌ترین شرکت دنیا و گرفتن جایگاه اپل است.
همه شرکت‌های تابعه‌ای که مرتبط با گوگل هستند سال خوب را پشت سر گذاشتند و امروز ارزش همه آن‌ها به بیش از پانصد میلیارد دلار رسیده است. یعنی رقمی قابل‌توجه برای پر کردن شکاف میان گوگل و رقیب بزرگش اپل که ارزش سرمایه‌های آن برابر با پانصد و سی‌وپنج میلیارد دلار است.
این در حالی است که اپل چندان سال خوبی را پشت سر نگذاشته است و در حال حاضر مشتریان مانند سابق اقدام به خرید گوشی نمی‌کنند. این موضوع برای شرکتی مانند اپل که بیش از نیمی از درآمد خود را مدیون فروش اپل است؛ اصلاً خوب نیست.
اما آلفابت در این وادی چه می‌کند؟ گوگل (یعنی خود گوگل) هنوز به‌عنوان پادشاه قلمرو تبلیغات فرمانروایی می‌کند هرچند لباس مبدل پوشیده و سعی دارد خود را به‌عنوان یک اتاق فکر مدنی نشان دهد و این در حالی است که سایر تابعه‌های آلفابت بر روی پروژه‌هایی نظیر اینترنت فوق‌سریع، دانش روبوتیک و خودروهای خودران سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به نظر سال ۲۰۱۶ سال پررونقی برای آلفابت خواهد بود، اما برای اپل؛ هرگز!
اگر این اتفاق رخ دهد و گوگل و آلفابت همچنان و با شتاب فعلی به‌پیش روند باید خود را آماده کنید تا با فرمانروای جدید دنیای مدرن آشنا شوید: «لری پیج» بنیان‌گذار گوگل و مدیرعامل فعلی آلفابت.
نیویورک‌تایمز مطلبی جالب‌توجه در مورد این شخص نوشته است. مطلبی که خواندن آن جای تأمل بسیاری برای مخاطب باقی می‌گذارد. این نشریه نوشته است:
«لری پیج» یک مدیر اجرایی تیپیکال و متعارف نیست و تا جایی که می‌توان دید اساساً یک مدیرعامل نیست. معمولاً مدیران عامل عادت دارند که در کنفرانس‌های سرمایه‌گذاری یا در مراسم رونمایی از یک محصول جدید بر روی صحنه بروند و سخنرانی کنند. آقای پیج که اکنون ۴۲ ساله است از سال ۲۰۱۳ در هیچ مراسمی دیده نشده و بهترین راه برای پیدا کردن وی در کنفرانس سالانه گوگل یعنی I/O – کنفرانسی که این شرکت طی آن محصولات جدیدش را معرفی می‌کند – نادیده گرفتن صحنه اصلی و دنبال کردن انبوه مردم و امضا بگیرانی است که لحظه خروج وی از دری سالن، انتظارش را می‌کشند.
اکنون یک فرد عادی و بی‌پیرایه، قرار است ارزشمندترین شرکت دنیا را رهبری کند.