کارگاه آموزشی گیمیفیکیشن (بازیسانی) تحت عنوان ویروس اشتیاق
توسط جوانان اکوسیستم کارآفرینی اصفهان برگزار خواهد شد

کارگاه آموزشی گیمیفیکیشن (بازیسانی) تحت عنوان ویروس اشتیاق

کارگاه آموزشی گیمیفیکیشن (بازیسانی) روز جمعه ۴ اسفندماه ۱۳۹۶ از ساعت ۸ تا ۱۳ به همت تیم استارت‌آپی بازیسانی در نجف‌آباد اصفهان برگزار خواهد شد.

گیمیفیکیشن (Gamification) یا بازیسانی که گاهی به بازی‌‌آفرینی ترجمه می‌شود، ازجمله زیرمجموعه‌های دانش طراحی برای تغییر رفتار یا Behavioral Design است. ساده‌ترین تعریف گیمیفیکیشن یا بازیسانی «هنر تعبیه کردن مکانیزم‌های بازی در فضاهایی که به‌صورت پیش‌فرض برای بازی طراحی نشده‌اند» است. گیمیفیکیشن در سال‌های اخیر، در فضای دانشگاهی و نیز محیط کسب‌وکار بسیار موردتوجه قرارگرفته‌ است. بازیسانی(gamification) چنان در چند سال اخیر رواج و کاربردهای متنوعی یافته است که اغلب شرکت‌های بزرگ دنیا در بخشی از فرایندهای کسب‌وکار خود از این مفهوم استفاده کرده‌اند. از طرفی برخی محققان، ورود مفهوم «بازیسانی» را به عرصه‌های آموزش و نوآوری، زمینه‌ساز انقلابی بنیادین در این زمینه‌ها می‌دانند. آنان اثربخشی این مفهوم را در آینده نزدیک، همسنگ تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی در دهه گذشته برآورد می‌کنند.

«بازیسانی» به دنبال ترکیب کردن مکانیسم‌های متداول در بازی‌ها با فضای کار است. این امر به‌منظور جذاب‌تر کردن کارهای معمولی، خشک و جهت دادن به رفتار انسانی در راستای اهداف سیستم است. البته بدون شناخت مبانی علمی، پیاده‌سازی گیمیفیکیشن چندان ساده و اثربخش نخواهد بود. بدین ترتیب کارگاه آموزشی گیمیفیکیشن تحت عنوان ویروس اشتیاق باهدف افزایش آگاهی علاقه‌مندان به مبانی علمی این حوزه و با رویکردی کاملاً کاربردی طراحی‌شده است.

ازجمله مدرسین این کارگاه وحید پوراسماعیلی، کارشناس حوزه فرهنگ در تیم بازیسانی، فائزه پوراسماعیلی، کارشناس حوزه کسب‌وکار در تیم بازیسانی و مدیر تیم طراحی هوشمند iDESCO و محمد قاهری، کارشناس حوزه IT در تیم بازیسانی و مدیرعامل شرکت سنا هستند.