معرفی کتاب: بهبود مدل کسب‌وکار در «خلق مدل کسب و کار»

معرفی کتاب: بهبود مدل کسب‌وکار در «خلق مدل کسب و کار»

نویسنده: الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور 

مترجم: غلامرضا توکلی و همکاران

ناشر: انتشارات آریانا قلم

تعداد صفحات: ۲۹۵ صفحه، مصور چهار رنگ

قطع: خشتی

شمارگان: ۵۰۰۰ نسخه

بها: ۳۰ هزارتومان


کتاب «خلق مدل کسب‌وکار» که ویژه کارآفرینان خلاق طراحی و تدوین شده است می‌تواند طراحی مدل کسب‌وکار را بهبود بخشد. «خلق مدل کسب‌وکار» نوشته الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور مرجعی علمی است که مطالعه آن می‌تواند به بهبود مدل کسب‌و‌کار یا طراحی مدل کسب‌وکار جدید کمک کند. 

این کتاب با ترجمه غلامرضا توکلی، بابک وطن‌دوست، حسام‌الدین ساروقی و بهامین توفیقی و با پیش‌گفتاری از دکتر علینقلی مشایخی منتشر شده است.
کارآفرینان، مشاوران، مدیران اجرایی و بلندپروازان در زمینه کسب‌وکار از مخاطبان کتاب «خلق مدل کسب و کار» محسوب می‌شوند. این کتاب در پنج فصل «تابلوی طراحی»، «الگوها»، «طراحی»، «استراتژی» و «فرایند» تدوین شده است و در هر فصل می‌کوشد با ارایه نمونه‌های کاربردی و جدول‌ها و نمودارهای ویژه، مخاطبان را با انواع تکنیک‌ها و مهارت‌های تازه در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکار آشنا کند.



مخاطبان با مطالعه این کتاب می‌آموزند به شیوه‌ای نظام‌مند به شناخت، طراحی و پیاده‌سازی مدل کسب و کار بپردازند یا مدل‌های قدیمی را تحلیل و احیا کنند.

در بخشی از عنوان «ارزش تفکر تصویری» می‌خوانیم: «کسب‌وکار‌ها اغلب از تکنیک‌های تصویری مانند جداول و نمودار‌ها استفاده می کنند. این عناصر برای تسهیل انتقال پیام در برنامه‌ها و گزارش‌ها به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تنکنیک‌های تصویری برای اموری چون بحث، کاوش و تعریف مسایل کسب‌وکار کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
آخرین‌باری که شما در جلسه‌ای حضور یافتید که مدیران اجرایی در حال نقاشی روی دیوار بودند، چه موقعی بود؟ این در حالی است که تفکر تصویری ارزش افزوده بسیار بالایی برای فرایند‌های استراتژیک به همراه دارد.»