کارگاه ارتباطات برای استارت‌آپ‌ها
فضای کار اشتراکی آبی_سفید برگزار کرد:

کارگاه ارتباطات برای استارت‌آپ‌ها

کارگاه تخصصی «ارتباطات برای استارت‌آپ‌ها» روز جمعه ۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ با حضور ریحانه توکل، مدیر روابط عمومی گروه سرمایه‌گذاری رهنما در فضای کار اشتراکی آبی_سفید در اصفهان برگزار شد.

آبی_­سفید اولین و تنهاترین فضای­ کار اشتراکی در اصفهان است که جامعه‌­ای برای افراد خلاق و فعال مثل استارت‌آپ­‌ها و فریلنسرها فراهم ­آورده است؛ فضای کاری مناسب کار کردن، رویدادهای شبکه‌­سازی، کارگاه‌­های آموزشی و از همه مهم‌­تر ایجاد حس خوب کار کردن، مواردی است که آبی_سفید به دنبال تحقق آن است.

مخاطبین اصلی این کارگاه مدیران استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های نوپا و علاقه‌مندان به اصول ارتباطات حرفه‌ای بودند و هدف از برگزاری آن آشنایی هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان با اهمیت رسانه بخصوص رسانه دیجیتال و کاربرد علمی و عملی مفهوم روابط عمومی در کسب‌وکارهای آنان تعریف‌شده بود.

نکته قابل‌توجه این کارگاه حضور ریحانه توکل به‌عنوان مدرس کارگاه بود که توانست تجربیات کاری در مشاوره روابط عمومی و ارتباطات به استارت‌آپ‌های گروه سرمایه‌گذاری رهنما و تجربه‌های خود در دیجی‌کالا را به‌خوبی به مخاطبین منتقل کند. فعالانی که به‌صورت حرفه‌ای درزمینهٔ ارتباطات مشغول به فعالیت هستند برای داشتن یک ارتباط هدفمند و استراتژیک برای کسب‌وکار خود باید اصول این ارتباطات را به‌درستی یاد گرفته و بتوانند از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده نمایند.

ازجمله مباحثی که در این کارگاه مطرح شد می‌توان به بیان مفهوم روابط عمومی (Public Relation)، قوانین PR، نقش روابط عمومی برای استارت‌آپ‌ها، تهیه و تبیین استراتژی‌های روابط عمومی، بررسی موردی نمونه‌های واقعی در خصوص استراتژی‌های PR در بازار ایران و بررسی نقش ایمیل مارکتینگ در بهبود روابط عمومی اشاره کرد.