حضور ارزش‌آفرینان حوزه رسانه‌های دیجیتال در گردهمایی رسانه آبی
در شهر اصفهان برگزار شد

حضور ارزش‌آفرینان حوزه رسانه‌های دیجیتال در گردهمایی رسانه آبی

گردهمایی رسانه آبی، پنج‌شنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶ با حضور ارزش‌آفرینان حوزه رسانه‌های دیجیتال کشور در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

گردهمایی رسانه آبی رویدادی یک‌روزه با هدف بررسی دقیق و تحلیلی فرصت‌های رسانه دیجیتال از زبان سه کارآفرین این حوزه بود که به همت فضای کار اشتراکی آبی_سفید و شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

اردلان جوادی بنیان‌گذار فضای کار اشتراکی آبی_سفید با بیان این نکته که در سال ۲۰۱۷، ۲۲۹ میلیون دلار برای رسانه‌های حوزه دیجیتال هزینه شد، هدف اصلی برگزاری این رویداد را اهمیت بالای حوزه رسانه در عصر حاضر و تقویت زیست‌بوم کارآفرینی شهر اصفهان عنوان کرد.

او همچنین دلیل انتخاب نام «رسانه آبی» برای این گردهمایی را تشابه فرصت‌های حوزه رسانه دیجیتال به یک اقیانوس آبی پر فرصت بیان کرد که زمینه لازم برای ارزش‌آفرینی و ثروت آفرینی فردی و تیمی را فراهم کرده است.

در این رویداد «سبحان فروغی، مدیرعامل تپسل»، «اکبر هاشمی، مدیرمسئول و سردبیر هفته‌نامه شنبه و خبرگزاری شنبه پرس» و «احسان خرم، مدیرعامل تلوبیون» به بیان تجربیات خود در ورود به حوزه رسانه‌های دیجیتال و چگونگی موفقیت خود در راه‌اندازی استارت‌آپ‌های خود پرداختند.

سبحان فروغی، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی کامپیوتر است که توانسته پس از تجربه شکست چندین ایده مختلف، از سال ۱۳۹۴ با تپسل که یک سامانه هوشمند تبلیغات در کشور است، صنعت تبلیغات دیجیتال کشور را متحول کند و در حال حاضر نیز با در اختیار داشتن میلیون‌ها کاربر فعال و طیف گسترده‌ای از رسانه‌های دیجیتال، اعتماد بسیاری از برندهای ایرانی و بین‌المللی را به خود جلب کرده است.

اکبر هاشمی با سابقه بیش از ۲۰ سال در صنعت رسانه‌های نوشتاری و چاپی، وارد حوزه دیجیتال و اکوسیستم کارآفرینی کشور شد و توانست در یک سال با هفته‌نامه شنبه به نخستین مرجع رسمی اکوسیستم کارآفرینی کشور تبدیل شود. در حال حاضر نیز با رونمایی از خبرگزاری شنبه پرس موفقیت‌های چشم‌گیری را به دست آورده است. هاشمی، موفقیت آتی کسب‌وکارهای استارت‌آپی را در گرو تولید محتوا و بهره‌گیری مناسب از فضای رسانه دیجیتال می‌داند.

احسان خرم، نیز نخستین پلتفرم شناخته‌شده کشور را به‌عنوان یک رسانه اینترنتی راه‌اندازی کرده است که «تلوبیون» نام دارد. این استارت‌آپ وظیفه پخش محتوای رسانه ملی را عهده‌دار است و در حال حاضر ۱۱ میلیون کاربر در کشور دارد که موفقیت چشمگیری برای یک استارت‌آپ به‌حساب می‌آید.