fa-IR
توصیه مشترک ۶۵ میلیونر برای پولدارشدن

توصیه مشترک ۶۵ میلیونر برای پولدارشدن

شاید با نگاه به افراد موفق با خودمان فکر کنیم که چرا ما نتوانسته‌ایم به آنجا برسیم. گاهی اوقات نیز پیش می‌آید که مستقیم از آن‌ها بپرسیم راز موفقیتشان در چه بوده که تا این حد ثروتمند هستند.

 حال یک مشکل نیز وجود دارد و آن سلیقه‌ای بودن توصیه آن‌ها است، اما این مشکل راه‌حلی هم دارد! اگر جامعه آماری بیشتر شود، دیگر سلیقه‌ای بودن معنایی ندارد؛ بنابراین با اطمینان این هفت مورد را بخوانید و سعی کنید آن‌ها را در زندگی خود پیاده کنید.

۱. هرگز فکر نکنید که شما بیشتر از کارکنانتان می‌دانید!
وقتی در مورد رئیسی قدرتمند فکر می‌کنیم، شاید افرادی چون دونالد ترامپ به ذهنمان خطور کند؛ فارغ از فعالیت‌های سیاسی اخیر، او در کارش موفق بوده و احتمالاً به کارمندانش نیز بها نمی‌داده است؛ اما همیشه هم این‌طور نیست.
ما این شانس را داشتیم تا با کسی مانند ریچارد بران سون، رئیس و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین، صحبت کنیم. نحوه ریاست او اصلاً ما را متعجب نکرد. او می‌گوید: «من به حرف تمام کارکنانم گوش می‌دهم و به آن‌ها اعتماد دارم. اجازه می‌دهم تا ایده‌شان را پیاده کنند. هرگز فکر نکرده‌ام که بیشتر از آن‌ها می‌دانم.» به همین دلیل او تا این اندازه موفق بوده است.

۲. حساب‌شده گام بردارید
در حوزه کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار به‌مراتب به ما گفته‌شده تا قدم بزرگی باید برداریم؛ اما این‌طور نیست. شما نباید دو گام بردارید و تمام پل‌های پشت سرتان را خراب کنید. در مصاحبه با ست گودین، کارآفرین و سخنران اهل ایالات‌متحده، متوجه شدیم که او دقیقاً به همین نکته اشاره دارد. او می‌گوید که نباید بی‌گدار به آب زد و باید هوشمندانه گام برداشت. به عبارت بهتر، از مقیاس کوچک و از همین حالا کار خود را شروع کنید.

۳. همیشه هم حق با مشتری نیست!
برخی از کارآفرینان فکر می‌کنند که دادن حق به مشتری همیشه فلسفه‌ای صحیح به دنبال دارد؛ اما ما از تیم فریس، مؤلف پرفروش‌ترین کتاب از نگاه نیویورک‌تایمز، یاد گرفتیم که همیشه هم حق با مشتری نیست؛ بنابراین، این کلیشه که باید درهرصورت به حرف مشتری عمل کرد، دیگر منسوخ‌شده است.
فریس به ما آموخت که نباید اجازه سو استفاده را به مشتری داد. اگر مشتریان بی‌فایده را کنار بگذاریم، وقت بیشتری برای جذب مشتریان خوب خواهیم داشت که این کار در طولانی‌مدت باعث درآمدزایی بیشتر می‌شود.
برای موفقیت نیازی نیست «آلبرت انیشتین» باشید، کافی است «آلبرت انیشتین» را استخدام کنید و به او پول خوبی دهید

۴. نیازی نیست باهوش باشید
افرادی که قصد ایجاد کسب‌وکار دارند اغلب فکر می‌کنند که برای موفقیت باید باهوش‌ترین باشند. هوش نیز در حقیقت مانع بسیار بزرگی برای بسیاری از افراد است.
لازم است تا اطمینان حاصل کنید که شرکت شما جزو بهترین‌ها است. بااین‌حال، ما از نیل پاتل، بنیان‌گذار کیس‌متریک، آموختیم که برای موفقیت نیازی نیست باهوش‌ترین باشید؛ کافی است باهوش‌ترین را داشته باشید. در ضمن فراموش نکنید که به او پول خوبی بدهید تا با انگیزه و اشتیاق بیشتری بتواند ایده‌هایش را برای شما پیاده کند.

۵. در حل مشکلات «خودخواه» باشید
کارآفرینان موفق در شغل خود بیشتر به این فکر می‌کنند که مشکلات دیگران را حل کنند. این‌طور نیست؟ شاید؛ اما دانای راینگلمان، بنیان‌گذار وب‌سایت ایندی‌گوگو (وب‌سایتی جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی برای اهداف خیریه و انسان دوستانه)، می‌گوید که برای موفقیت در تجارت باید به حل مشکلات خودتان تمرکز کنید.
خانم راینگلمان در دهه سوم زندگی خود به مشکلی برخورد که فهمید آن مشکل فقط بر روی خودش تأثیر نمی‌گذارد؛ به عبارت بهتر، آن مشکل بر روی تمام مردم جهان تأثیر می‌گذارد و آن «دسترسی ناکارا به سرمایه» است. او هرروز به ایده‌هایش فکر می‌کرد، اما به‌جایی نمی‌رسید. دلیلش نیز عدم دسترسی به افراد مناسب برای تأمین مالی اهدافش بود. او کاملاً خودخواهانه، البته به معنای مثبتش، به مشکلاتش فکر کرد. اگر چالشی پیش رویتان است، به‌احتمال فراوان دیگرانی نیز وجود دارند که آن چالش را تجربه می‌کنند.

باربارا کورکوران می‌گوید که یا در حیات خانه‌تان سرمایه‌گذاری کنید و یا در کاری که بهترین هستید
۶. در حیات خانه‌تان سرمایه‌گذاری کنید!
برای کارآفرینی باید به‌سرعت بر فرصت‌های جدید تمرکز کنید، این‌طور نیست؟ مصاحبه ما با باربارا کورکوران نشان داد که تمرکز بر بازارهای ناشناخته، مسیر میانبری برای شکست و ناکامی در تجارت است.
او می‌گوید: «افرادی را دیده‌ام که بسیار باهوش‌تر از من بودند، اما اندازه تمام ثروت من پول ازدست‌داده‌اند. می‌دانید حواسشان به چه چیزی نبود؟ آن‌ها نمی‌دانستند که باید در حیات خانه خودشان سرمایه‌گذاری کنند! منظورم از حیات خانه خودشان، همان دانش و تخصصی است که داشته‌اند. آن‌ها شنیده بودند که بازارهای دیگر سوددهی خیلی خوبی دارند و به آنجا رفتند، به همین دلیل تمام دارایی‌شان را باختند.»

۷. همه‌چیز به پول ختم نمی‌شود
برخی از کسب‌وکارها فقط به خاطر پول و مسائل مادی راه‌اندازی می‌شود، اما خوشبختانه همیشه هم این‌طور نیست.
ماری فورلئو، بنیان‌گذار شبکه Marie TV and B-School، از راز بزرگی پرده‌برداری کرد: «همه‌چیز به پول ختم نمی‌شود. در افراد موفقی که از نزدیک آن‌ها را می‌شناسم، انگیزه‌های دیگری دیده‌ام. همین اشتیاق عمیق آن‌ها است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند.»
اما بر سر افرادی که فقط و فقط به دنبال پول می‌گردند، چه می‌آید؟ آن‌ها درنهایت زمین خورده و می‌بازند.
در مصاحبه با افراد موفق صدها درس آموختیم، اما موارد بالا اصلی‌ترین نکات مشترک آن‌ها بود. اگر قصد دارید شما هم از طریق منطقی و تلاش کردن به آن‌ها بپیوندید، بهتر است نکات فوق را همواره به خاطر بسپارید.