با همکاری مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای واحد کرمانشاه

کارگاه آموزشی «مهارت‌های فروش در دوران رکود اقتصادی» در کرمانشاه برگزار شد

کارگاه آموزشی «مهارت‌های فروش در دوران رکود اقتصادی» با همکاری مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا واحد کرمانشاه، چهار‌شنبه 27 دی‌ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد.

این کارگاه با هدف آموزش مفاهیم مربوط به فصول اقتصاد (تابستان اقتصادی یا همان دوره رونق اقتصادی، پاییز اقتصادی یا همان دوره رکود اقتصادی، زمستان اقتصادی یا همان دوره بحران اقتصادی، بهار اقتصادی یا همان دوره بهبود اقتصادی) برگزار شد.

مریم شهابی در این کارگاه گفت: در دوره رکود، بیکاری افزایش می‎یابد و توان خرید مردم نیز کاهش پیدا می‎کند؛ هرچند در این دوره تقاضا برای کالاهای عادی هنوز بالاست اما تقاضا برای کالاهای لوکس کم می‎شود؛ در این دوره سرمایه‏گذاری شرکت‎ها برای توسعه واحدهای خود کاهش می‎یابد و به‌تدریج پدیده مازاد کالا مشهود می‏شود و این به این معناست که فروختن به آسانی قبل نیست و برخی شرکت‎ها در حوزه فروش با مشکلاتی مواجه می‏شوند. دوره بحران سخت‎ترین دوره اقتصادی است؛ در این دوره تقاضا برای کالاهای لوکس به‌شدت کاهش یافته و تقاضا برای کالاهای عادی و ضروری نیز تا حدی کم می‏شود، زیرا توان خرید مردم کاسته شده است و بیکاری به حداکثر خود رسیده است. به‌عبارت بهتر در این دوران سفره‎های مردم کوچکتر شده است و این موضوع باعث می‎شود تقاضا برای محصولات تولیدی نیز دچار کاهش شود
او در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: اگر مصرف‌کنندگان بتوانند به راحتی محصولات و خدمات شما را در فروشگاههای نزدیک خود بیابند، قطعاً تمایل بیشتری به خرید خواهند داشت.
از این رو پیشنهاد می‌شود که سیستم توزیع مویرگی و سرعت خود را بهبود دهید و محصول مناسب را در زمان مناسب و مکان مناسب در معرض دید مشتری قرار دهید.

مریم شهابی در پایان گفت: مردم دوست دارند قبل از خرید چیزی آن را ببینند، بشنوند، لمس کنند، بچشند و بو کنند؛ کمپین‌های بازاریابی حسّی که قادرند حواس ۵ گانه مشتری را تحریک کنند از جمله ابتکارات تازه برای تبلیغات و فروش انواع محصولات هستند