جای خالی تور مجازی در گوشی‌های موبایل
پنجاه‌‌وپنجمین رویداد همفکر قم برگزار شد

جای خالی تور مجازی در گوشی‌های موبایل

رویداد همفکر، بستری برای انتقال تجربه‌ها و توسعه ارتباطات حرفه‌ای است. کارآفرین‌ها، صاحبان ایده، برنامه‌نویس‌ها، طراح‌ها، سرمایه‌گذارها، مشاورها و سایر علاقه‌مندان به کسب‌و‌کار، در همفکر گرد هم آمده و در مورد ایده‌ها، استارت‌آپ‌ها، کسب‌و‌کارها و علاقه‌مندی‌های خود به گفت‌وگو می‌پردازند. شرکت‌کنندگان در همفکر با یکدیگر همفکری و مشورت نموده و اطلاعات و تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند. ارتباطاتی که در همفکر انجام می‌شو، می‌تواند زمینه‌ساز شروع همکاری‌های جدید شود.

پنجاه‌‌وپنجمین دوره همفکر، این رویداد به میزبانی شرکت عصر مجازی برگزار شد. همین امر بهانه‌ای شد تا با بیطرفان یکی از اعضا هیات‌مدیره عصر مجازی گفت‌وگویی کنیم.

عصر مجازی مجموعه‌ای از چندین استارت‌آپ و شرکت است که هرکدام در حوزه‌ خاصی مثل ساخت تیزر، اپلیکیشن، وب‌سایت، واقعیت افزوده و تور مجازی فعالیت می‌کنند که همگی باهم عصر مجازی را تشکیل داده است. بیطرفان بیان کرد: عصر مجازی با ارگان‌هایی مثل حرم، جمکران، شهرداری و ... همکاری داشته ‌است.

اصلی‌ترین و خاص‌ترین فعالیت عصر مجازی، تور مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) است و تنها برندی است که در قم از این قابلیت برخوردار است و قصد دارد تا دو سال آینده برترین برند قم و تا پنج سال آینده برترین برند جهانی شود.

بیطرفان در ادامه بیان کرد: جای خالی تور مجازی همواره در گوشی‌های موبایل حس می‌شد؛ بنابراین ایده ایجاد تور مجازی در گوشی‌های موبایل در تیم عصر مجازی جرقه خورد. لازم به ذکر است که همیشه عصر مجازی چندین قدم از مخاطبان و استفاده‌کنندگان خود جلوتر بوده است؛ زیرا کار بسیار متفاوتی را ارایه می‌دهد.

او ادامه داد: تیم عصر مجازی سعی دارد در فرهنگ سازمانی خود محیطی شاد را برای کارکنان خود فراهم کند که این خود یکی از دلایلی است که عصر مجازی را با دیگر شرکت‌ها متمایز می‌کند و این قابلیت را مشتریان و مخاطبان ما نیز حس کرده‌اند.

بیطرفان در پاسخ به این سؤال که عصر مجازی در پنج‌ سال آینده کجاست، بیان کرد: چشم‌انداز عصر مجازی پنج‌ساله نیست بلکه بیشتر از این حد است. عصر مجازی قصد رقابت با شرکت‌های جهانی را دارد و می‌توان گفت رسالت عصر مجازی این است که کالای خاصی را به مشتریان خاصی ارایه دهد که ۵ تا ۱۰ درصد جامعه از آن استفاده می‌کنند. جامعه هدف عصر مجازی برندهایی هستند که بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند و ارگان‌های مطرحی هستند.