fa-IR

سفارش‌های خود را با فستیوری به‌سرعت دریافت کنید

۷۹.۳۵MB مصاحبه با امیرارسلان قربان‌زاده مدیر تکنیکال استارت‌آپ فستیوری

با تشکر از وقتی‌که در اختیار مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا قرار داده‌اید، خودتان و استارت‌آپی که راه‌اندازی کرده‌اید را معرفی کنید.
من امیرارسلان قربان زاده مدیر تکنیکال فستیوری هستم. فستیوری یک پلتفرم ارسال کالای مصرفی درب منزل در یک بازه زمانی خاص است. به این شکل که هرکسی کالای خود را سفارش می‌دهد و از طریق فستیوری به یک خریدار شخصی مخصوص وصل می‌شود و این خریدار شخصی به فروشگاه‌های محل سفارش‌دهنده خریدها را در بازه زمانی معین انجام می‌دهد و به سفارش‌دهنده تحویل می‌دهد.

ایده فستیوری چطور به ذهنتان رسید؟
در حقیقت فستیوری از یک مشکلی شروع شد که برای خودمان پیش آمده بود. خیلی از مواقع نمی‌توانستیم کالای مصرفی خودمان را تأمین کنیم و زمان کافی برای این کار نداشتیم. درنتیجه ایده فستیوری برای حل این مسئله به ذهنمان رسید.

فستیوری چند وقت است که فعالیت خود را شروع کرده و با چه تیمی کار خود را آغاز کرد؟
من و آقای سیفی هم‌موسسان فستیوری هستیم. حدوداً بهمن سال ۹۳ ایده فستیوری به ذهنمان رسید و از فروردین سال ۹۴ هم تحقیقات میدانی کار را شروع کردیم. این تحقیقات سه ماه طول کشید و ما در این مدت در میدان‌های مختلف شهر با افراد مختلف در مورد این سرویس صحبت می‌کردیم. از آن‌ها در مورد حس نیاز به این سرویس مصاحبه می‌کردیم و اینکه آیا اصلاً به فستیوری احتیاج دارند؟ اگر بخواهند از این سرویس استفاده کنند چه مبلغی را حاضرند پرداخت خواهند کرد؟ بعدازاین تحقیقات در تابستان پلتفرم این سرویس را طراحی کردیم و به‌مرور هسته اصلی برنامه را کامل کردیم. در قدم اول با سیستم‌عامل اندروید شروع کردیم و اپلیکیشن فستیوری را به بازار عرضه کردیم. در آینده IOS فستیوری هم به بازار عرضه خواهد شد.

نحوه تأمین سرمایه مالی فستیوری در این مدت به چه شکل بوده است؟
ما تا اینجای کار از پس‌انداز شخصی خودمان استفاده کردیم و تلاش کردیم تا با انجام پروژه‌های مختلف بتوانیم سرمایه اولیه استارت‌آپ خود را تأمین کنیم.

آیا فستیوری به مرحله درآمدزایی رسیده است؟
 نمی‌توان از استارت‌آپی که ۲ ماه از زمان راه‌اندازی گذشته انتظار درآمدزایی داشت. هرچقدر هم یک استارت‌آپ رشد سریعی داشته باشد حداقل ۲ سال طول می‌کشد تا بتواند به سودآوری دست پیدا کند. آنچه در حال حاضر برای فستیوری اهمیت زیادی دارد، راضی نگه‌داشتن مشتریان از این سرویس است.

با تشکر از شما و با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای استارت‌آپ فستیوری در فضای کارآفرینی کشور.

فستیوری: http://www.fastivery.com

 

این گفتگو، مصاحبه «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» با فستیوری با همکاری تک‌تاکس در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ است.
 

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به مدت چهار روز از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از ۴۲۰ شرکت حضور داشتند که دراین‌بین ۸۰ کسب‌وکار نوپا (استارت‌آپ) برای معرفی محصولات و خدمات خود در نمایشگاه حاضر شدند. حضور پرشور استارت‌آپ‌ها برای اولین بار در این نمایشگاه وجه تمایز آن با برنامه‌های سال‌های قبل این نمایشگاه بود. این مهم فرصتی را برای «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» فراهم کرد تا از نزدیک با استارت‌آپ‌های مختلف به گفتگو بنشیند و روند فعالیت و وضعیت فعلی آن‌ها را بررسی کند.