fa-IR
۵ دلیل برای راهبردی بودن برند شخصی در سال ۲۰۱۸

۵ دلیل برای راهبردی بودن برند شخصی در سال ۲۰۱۸

شاهد هستیم که بسیاری درصدد استفاده از لینکدین هستند. همچنین مبحث برندهای شخصی، توسعه و تقویت آن هرروز علاقه‌مندان جدیدی پیدا می‌کند. چرا؟ در پاسخ باید گفت زیرا برند شخصی اهمیت بسیاری در موفقیت کسب‌وکار هر کارآفرینی دارد. اگر می‌خواهید یک کارآفرین نوآور باشید و یا اینکه در حوزه صنعت به‌صورت حرفه‌ای فعالیت کنید به یاد داشته باشید که حتماً باید دارای پروفایل‌های مناسب باشید و شیوه مدیریت این پروفایل باید بخشی از راهبرد کسب‌وکار شما باشد.

نتایج یک تحقیق نشان می‌‌دهد ۵۲ درصد از صاحبان کسب‌وکار، مشتریان خود را از دست می‌دهند و دلیل آن‌هم نداشتن یک پروفایل مناسب برای اطلاع‌رسانی به مشتریان است و البته این رقم زنگ خطری برای کسب‌وکارهای مختلف است، زیرا داشتن مشتری برای استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان امری حیاتی است. اهمیت این مقوله برای جذب نیروی متخصص، توسط کارفرماها نیز اهمیت دارد و درصورتی‌که برند شخصی کارفرما برندی قدرتمند باشد، قادر خواهد بود کارجویان را بهتر و سریع‌تر جذب کار کند. سال ۲۰۱۸ فرصتی مناسب برای شماست تا در این بازی، برند شخصی خود را تقویت کنید. در ذیل به پنج دلیل اشاره می‌شود که اهمیت برند شخصی را برای کارآفرینان به‌صورت شفاف بیان می‌کند.

 

۱- ایماژ (تصویر) شما همه‌چیز است

به‌عنوان یک کارآفرین باید بهترین تصویر خود را ارائه دهید. با توجه به اینکه بسیاری برای شناخت از شما به‌صورت آنلاین در خصوص شما تحقیق خواهند کرد، بر این اساس ارائه بهترین تصویر آنلاین شما، می‌تواند نقشی اساسی در تقویت برند شخصی شما داشته باشد. عکسی که در پروفایل‌های شما در دنیا مجازی وجود دارد، دارای اهمیتی راهبردی است و محققین به این نتیجه رسیده‌اند که عکس فرد در کمتر از یک‌دهم ثانیه تأثیر خود را بر روی مخاطب خواهد گذاشت و اگر تأثیر این عکس بر مخاطب منفی باشد مخاطب به‌یقین علاقه‌ای به تحقیق بیشتر و یا خواندن مطالب تکمیلی نخواهد داشت.

 

۲-برند شخصی محتوایی است که شما آن را کنترل میکنید

همه شما دارای محتوایی در فضای آنلاین هستید. وقتی افراد مختلف در مورد کار شما و موضوعات مرتبط با آن به تحقیق آنلاین می‌پردازند و با محتوایی باکیفیت مواجه می‌شوند امکان اینکه شما را بر رقیبان شما ترجیح دهند بسیار بالاست.

با تولید محتوای مناسب از محصول خود و علایق و توانمندی‌هایتان نشان دهید که تمایل به تعامل مناسب دارید و با این کار، همه را جذب خود کنید. همین روند در خصوص متقاضیان کار و شانس آن‌ها برای یافتن شغل دلخواه مصداق دارد، بدین معنا که در موارد بسیاری یک محتوای باکیفیت آنلاین تأثیری به‌مراتب بیشتر از رزومه کاری خواهد داشت.

 

۳-دنیای پروفایلی خود را توسعه دهید

قبلاً بسیاری عادت داشتند تا تنها یک یا دو پروفایل داشته باشند، اما در دنیای امروز به‌طور متوسط هر فرد دارای ۹ پروفایل است، زیرا جملگی بر این امر واقف هستند که افراد زیادی ممکن است در موردشان به تحقیق در فضای مجازی بپردازند. با داشتن پروفایل‌های مختلف می‌توانید امکان شناخت خود توسط دیگران را افزایش دهید و لذا پروفایل‌های اجتماعی شما نقش بسیار مهمی در توسعه برند شما خواهند داشت.

 

۴- «بازاریابی تأثیرگذار» با محتوای مناسب موفق‌تر خواهد بود

بازاریابی تأثیرگذار یا Influencer marketing چیست؟ منظور از Influencer فردی است که طی مدتی طولانی و با انتشار محتوای مفید، شخصیت آنلاین قابل‌اعتمادی را برای خودساخته و پتانسیل تأثیرگذاری بر نظرات و رفتار مخاطبان را دارد. به فرآیند جلب اعتماد مخاطبان یک Influencer و تبدیل ایشان به مشتری از طریق نظرات او، بازاریابی تأثیرگذار می‌گویند.

بازاریابی تأثیرگذار به بازاریابی برای محصول شما به شکلی غیرمستقیم می‌پردازند و سعی می‌کند حالت تبلیغ محصول نداشته باشد، اما اخیراً این روش تغییر کرده است و پلتفرم‌های بازاریابی تأثیرگذار سعی دارند محتوای صادقانه‌ای برای بازاریابی ایجاد کنند و تنها از اعتبار خود مایه نگذارند. اگر به‌عنوان یک کارآفرین درصدد هستید تا محصول و یا خدمات خود را با استفاده از بازاریابی تأثیرگذار در معرض دید مشتریان قرار دهید تلاش کنید تا تنها بر توانمندی تأثیرگذاران متکی نباشید و در عوض محتوایی صادقانه و قابل‌اعتماد را حتماً مدنظر قرار دهید.

 

۵- به خاطر داشته باشید که ساختن برند زمان‌بر است

خواه علاقه‌مند به تقویت برند شخصی خود باشید یا خیر، باید به خاطر داشته باشید که برند شخصی،  ساخت و تقویت آن زمان‌بر خواهد بود. این امر یک‌شبه صورت نخواهد گرفت. فراموش نکنید بروز کردن پروفایل در لینکدین و یا پاک کردن برخی از عکس‌ها در اینستاگرام تنها بخشی از این فرایند زمان‌بر است.

برند شخصی معتبر می‌تواند برای شما، روابط و تعاملات جدید ایجاد کند، توجهات را به سمت شما جلب نموده و مشتریان جدید برای شما رقم بزند و درنهایت شما را به سمت پول هدایت کند. درمجموع پروفایل‌های اجتماعی آنلاین از بهترین ابزارها برای تقویت برند شخصی شما هستند که تصویری مناسب از شما به‌تمامی علاقه‌مندانی ارائه می‌دهد که علاقه‌مند به حوزه فعالیت شما هستند. پس تلاش خود را چند برابر کنید تا پیام خود را به‌درستی در فضای مجازی منتشر کنید.