fa-IR

هدایای تبلیغاتی را با چاپ‌چی آنلاین طراحی و سفارش دهید

۴۷.۳۵MB مصاحبه با بهنام توکلی مؤسس استارت‌آپ چاپ‌چی

با تشکر از وقتی‌که در اختیار مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا قرار داده‌اید، خودتان و استارت‌آپی که راه‌اندازی کرده‌اید را معرفی کنید.
من بهنام توکلی مؤسس استارت‌آپ چاپ‌چی هستم. کسب‌وکار ما مربوط به سفارش اینترنتی کالاها یا هدایای تبلیغاتی با طرح دلخواه مشتری است که هر تعداد نیاز باشد برای آن‌ها چاپ و آماده می‌کنیم و به سراسر ایران با پست سفارشی ارسال می‌کنیم.

ایده راه‌اندازی چاپ‌چی چطور شکل گرفت؟
من در ابتدا وب‌سایت‌های خارجی را بررسی کردم و همان موقع متوجه شدم که این سایت‌ها به شکلی زیبا و جالب عکس را از کاربر دریافت می‌کردند و همان‌جا نمونه نهایی محصول را قبل از تولید نشان می‌دادند و بعدازآن مشتری محصول خود را سفارش می‌داد. این سایت‌ها برای من جذاب بود و متوجه شدم که در ایران چنین سایتی وجود ندارد و این ایده به ذهنم رسید که سایتی مشابه با این فعالیت راه‌اندازی کنم.

چاپ‌چی چند وقت است که فعالیت خود را شروع کرده و با چه تیمی کار خود را آغاز کرده است؟چاپ‌چی از دی‌ماه سال قبل راه‌اندازی شد ولی از چندین ماه قبل بخش فنی سایت فعالیت خود را شروع کرده بود. تیمی که به‌غیراز بخش فنی در حال کار هست فقط من و همسرم هستیم که فعالیت‌های مربوط به ارسال سفارش‌ها و کارهای دیگر را انجام می‌دهیم.

نحوه تأمین سرمایه مالی در چاپ‌چی به چه شکل بوده است؟
تا جایی که امکان داشت با سرمایه شخصی کار را جلو بردیم اما در ادامه برای توسعه کار، فعالیت‌هایی هم انجام دادیم برای مثال احتیاج به دستگاهی داشتیم که هزینه زیادی داشت و نمی‌توانستیم با سرمایه فعلی خریداری کنیم و مجبور شدیم شریکی را برای دستگاه (و نه به‌عنوان سهامدار) به چاپ‌چی اضافه کنیم.

آیا چاپ‌چی تا الان به مرحله درآمدزایی رسیده؟
بله از همان ماه اول هم به درآمدزایی رسیده بود. آنچه مهم است حجم این درآمد و هزینه‌هایی هست که در ادامه کار به وجود می‌آید.

با تشکر از شما و با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای استارت‌آپ چاپ‌چی در فضای کارآفرینی کشور.

چاپ‌چی: https://chapchi.com

 

این گفتگو، مصاحبه «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» با چاپ‌چی با همکاری تک‌تاکس در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ است.

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به مدت چهار روز از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از ۴۲۰ شرکت حضور داشتند که دراین‌بین ۸۰ کسب‌وکار نوپا (استارت‌آپ) برای معرفی محصولات و خدمات خود در نمایشگاه حاضر شدند. حضور پرشور استارت‌آپ‌ها برای اولین بار در این نمایشگاه وجه تمایز آن با برنامه‌های سال‌های قبل این نمایشگاه بود. این مهم فرصتی را برای «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» فراهم کرد تا از نزدیک با استارت‌آپ‌های مختلف به گفتگو بنشیند و روند فعالیت و وضعیت فعلی آن‌ها را بررسی کند.