fa-IR

ارتباطات کاری خود را با یاراکار گسترش دهید

۵۸.۲۳MB مصاحبه با نوید بهرنگی مؤسس استارت‌آپ یاراکار
گفتگو با
مصاحبه

با تشکر از وقتی‌که در اختیار مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپا قرار داده‌اید، خودتان و استارت‌آپی که راه‌اندازی کرده‌اید را معرفی کنید.
من نوید بهرنگی مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت بعد چهارم هستم که در اصفهان مشغول به فعالیت هستیم. سامانه یاراکار درواقع پلتفرمی هست برای گسترش ارتباطات کاری به این شکل که کاربران در سایت ثبت‌نام کرده سپس مرحله‌به‌مرحله اطلاعات مختلف از آن‌ها دریافت می‌شود و به‌صورت استاندار و گرافیکی می‌توانند یک لینک اختصاصی برای رزومه خود داشته باشند و صاحب یک رزومه آنلاین شوند. شرکت‌ها هم می‌توانند از این سامانه بهره‌مند شوند به‌طوری‌که اطلاعات و محصولات خود را ثبت کرده و این امکان را دارند تا اطلاعیه‌ها و آگهی‌های مختلف خود را در یاراکار منتشر کنند. همچنین یاراکار این قابلیت را دارد که بتوانید اشخاص مختلف را متناسب با مهارت‌های موردنظر خود جستجو کنید و برای کار در کسب‌وکارتان یا دیگر فعالیت‌های شغلی، پیشنهاد همکاری دهید.

ایده راه‌اندازی یاراکار چطور به ذهنتان رسید؟
ما همیشه در این فکر بودیم که چطور کسب‌وکار خود را گسترش دهیم. متوجه شدیم این کار هیچ‌وقت به‌تنهایی اتفاق نمی‌افتد از طرفی رویدادهای مختلفی مثل همفکر و استارت‌آپ گرایند بودند که با هدف شبکه‌سازی بین افراد برگزار می‌شد. برای همین، این ایده به ذهنمان رسید که چرا این شبکه‌سازی‌ها به‌طور مجازی اتفاق نیفتد و افراد بتوانند از یک بستر آنلاین با وسعت بیشتری شبکه‌سازی کنند و این شبکه‌سازی نه‌فقط بین افراد، بلکه بین افراد و شرکت‌ها و یا حتی ارتباط بین خود شرکت‌ها شکل بگیرد.

نحوه تأمین سرمایه مالی یاراکار در این مدت به چه شکل بوده است؟
چون خودم از قبل شرکتی داشتم، از سرمایه‌ای که پس‌انداز کرده بودم در این راه استفاده کردم که بیشتر این سرمایه صرف طراحی سایت شد. در ادامه هم برای توسعه این سامانه آماده همکاری با افراد مختلف به‌خصوص در بخش فنی سایت هستیم.
با تشکر از شما و با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای استارت‌آپ یاراکار در فضای کارآفرینی کشور.
 

یاراکار: http://yarakar.com

 

این گفتگو، مصاحبه «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» با یاراکار با همکاری تک‌تاکس در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ است.
 

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به مدت چهار روز از ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از ۴۲۰ شرکت حضور داشتند که دراین‌بین ۸۰ کسب‌وکار نوپا (استارت‌آپ) برای معرفی محصولات و خدمات خود در نمایشگاه حاضر شدند. حضور پرشور استارت‌آپ‌ها برای اولین بار در این نمایشگاه وجه تمایز آن با برنامه‌های سال‌های قبل این نمایشگاه بود. این مهم فرصتی را برای «مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا» فراهم کرد تا از نزدیک با استارت‌آپ‌های مختلف به گفتگو بنشیند و روند فعالیت و وضعیت فعلی آن‌ها را بررسی کند.