تحولی در سفارش غذا با حضور استارت‌آپ

تحولی در سفارش غذا با حضور استارت‌آپ

اپلیکیشن رایگان وای‌بای بخشی از یک سیستم فروش آنلاین به شمار می‌رود که در مرحله اول برای فروش آنلاین فست‌فود وارد بازار کسب‌وکار شده است. این اپلیکیشن قابلیت نصب روی تمامی گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS و Android را داراست.

اپلیکیشن وای‌بای از اول اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ در شهر تبریز شروع به فعالیت کرد و با ارایه آن در فروشگاه‌هایی همچون بازار، App Store و Play Store با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان تبریزی مواجه شد، به نحوی که پس از بررسی‌های میدانی انجام شده، در شهر ارومیه نیز رسما شروع به فعالیت کرد.

بخش اعظم این سیستم در سمت سفارش‌گیرندگان که در مرحله اول همان رستوران‌ها هستند، واقع شد. به این صورت که پس از انجام سفارش از طریق اپلیکیشن وای‌بای و پرداخت آنلاین، بلافاصله سفارش مذکور به رستوران مربوطه ارسال و در پنل‌مدیریت سفارش‌های آن به نمایش درمی‌آید و طی هشداری، کاربر رستوران را از وجود سفارش جدید مطلع می‌سازد.

با اینکه اپلیکیشن‌هایی در زمینه فروش آنلاین غذا فعالیت می‌کنند، اما کم‌وکاست‌هایی در این اپلیکیشن‌ها وجود دارد که نتوانسته‌اند در کلان‌شهرهایی همچون تبریز پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. حال اینکه وای‌بای باهدف فرهنگ‌سازی پرداخت آنلاین و ارایه بهترین برندهای هر شهر وارد عرصه فروش آنلاین شده است به‌نحوی که امکان پرداخت جلوی منزل یا هر نوع دیگری از پرداخت به‌غیر از پرداخت آنلاین در این اپلیکیشن وجود ندارد؛ زیرا هدف وای‌بای مکانیزه‌سازی صددرصدی روند سفارش و ارسال با کیفیت است و در این راستا با مراجعه به لیست رستوران‌های طرف قرارداد وای‌بای می‌بینید که فقط بهترین برندهای هر شهر در این لیست گنجانده شده است.

از سوی دیگر از آنجایی که تیم طراحی و توسعه وای‌بای سالیان متمادی در زمینه طراحی و توسعه انواع سیستم‌های باشگاه مشتریان فعالیت داشته‌اند، بحث وفاداری و باشگاه مشتریان به نحو احسنت در آن پیاده‌سازی شده است و سکه‌های وای‌بای پاداشی به وفاداری کاربران آن است که این سکه‌ها در حقیقت به‌نوعی تخفیف نقدی به‌دقت محاسبه شده بر اساس میزان خرید مشتریان بوده که در حساب کاربری آن‌ها انباشته شده و در خریدهای بعدی قابل معاوضه با مبلغ فاکتور است.