fa-IR

فروشگاه آنلاین کالاهای پر مصرف با اپلیکیشن آپچین

۳۰.۵۹MB مصاحبه با آرمین فرشاد، مدیر فنی استارت‌آپ آپچین
گفتگو با
مصاحبه

آپچین فروشگاهی برای تامین کالاهای پر مصرف است که میتونه این امکان را به کاربران بده که کالاهای روزمره خودشون را از نزدیک‌ترین سوپرمارکت خریداری و درب منزل با ارسال رایگان تحویل بگیرند.

http:/apchinmarket.com 


ایده اولیه آپچین از کجا شکل گرفت؟

نزدیک یک سال پیش، زمانی که ما ۳، ۴ نفر بودیم و کار را شروع کردیم، ایده‌ای به ذهن ما رسید به نام ویترین، که در مورد سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بود. بعد به ذهنمان رسید که آن را به ایده‌ای تبدیل کنیم که بتوان از سوپرمارکت‌ها خرید هم کرد. برای همین آپچین به ذهنمان رسید و آن را گسترش دادیم. نزدیک ۹ ماه است در این زمینه کار می‌کنیم و می‌خواهیم آپچین را گسترش دهیم.

 

آپچین مشخصاً چه سرویسی ارائه میدهد؟

شما می‌توانید خیلی راحت خرید روزمره و کالاهای پرمصرف خود را که قبلاً از سوپرمارکت تهیه می‌کردید، از این سامانه تهیه کنید. خیلی از افراد ممکن است بعد از رسیدن به خانه متوجه شوند که چیزی را موقع خرید از قلم انداخته‌اند و مجبورند دوباره برای خرید بیرون بروند، اما این سامانه کمک می‌کند در خانه، سفارش خود را به نزدیک‌ترین سوپرمارکت بفرستند و کالاهایشان را دریافت کنند.

 

آپچین نمونه مشابه هم در ایران دارد؟

بله. ما رقیب زیاد داریم و تفاوتی که سامانه ما دارد در سیستم انبارداری، سیستم تحویل کالا و برخی خدماتی است که به کاربران می‌دهد و این‌ها مزیت ما نسبت به رقبایمان است.

 

در بازه زمانی که صرف تحقیقات آپچین می‌‌کردید، چه فعالیتی انجام میدادید؟

ما قبل از شروع کسب‌وکارمان، روی پروژه‌ای در یک شرکت کار می‌کردیم. همچنین با افراد زیادی که در این زمینه فعالیت کرده و کارآفرین بودند، صحبت کردیم. تجربه ما در این زمینه کم بود اما در بازاریابی و تحقیقات میدانی که انجام دادیم، به خاطر همان تجربیات هرچند کم، تحقیقات مربوط به کسب‌وکار خودمان را خیلی راحت‌تر انجام دادیم.

 

در شروع کار چند نفر بودید و مشخصاً چه‌کارهایی انجام میدادید؟

ما پارسال که شروع به کار کردیم ۵ نفر بودیم. بعدازآن تیم فنی‌مان را گسترش دادیم و الآن حدوداً ۱۰ نفر هستیم که ۶ نفر در تیم فنی و ۴ نفر در بخش بازرگانی ما هستند.

 

برنامهای برای جذب سرمایه‌دارید؟

برای جذب سرمایه در ابتدا، کار ما باید به‌جایی برسد که کاربر داشته باشیم و قابل‌ارائه به اسپانسر باشد. بعد از جذب اسپانسر مطمئناً با قدرت بیشتری می‌توانیم کارمان را پیش برده و مناطق دیگر را هم تحت پوشش خودمان درآوریم.

 

مدل درآمدی آپچین به چه شکلی است؟

مدل درآمدی زیادی برای ما وجود دارد. یکی از آن‌ها می‌تواند این باشد که موقع ارسال کالاها از سوپرمارکت به دست مشتری، هزینه‌ای از مشتری‌ها دریافت کنیم. مدل درآمدی دیگر که خیلی در مورد آن فکر کردیم این است که، ما تأمین‌کننده سوپرمارکت‌ها شویم، یعنی تبدیل به کسب‌وکار B2B شویم. منظور این است که برای سوپرمارکت‌ها نقش شرکت پخش و تأمین‌کننده را ایفا کنیم. وقتی محصولات سوپرمارکت‌ها تمام شود، می‌توانند در سامانه ما درخواست دهند و ما کالای آن‌ها را تأمین کنیم. ما با شرکت‌های بزرگ پخش مانند کاله و پگاه صحبت کردیم و بازخوردهای خیلی خوبی از آن‌ها گرفتیم که می‌توانیم این کار را در آینده نزدیک انجام دهیم. کسب‌وکار ما الآن،B2C است.

 

خودت چقدر به این کار باور داری؟ و آینده این کار را چگونه می‌بینید؟

من واقعاً به این کار ایمان‌دارم. نزدیک ۹ ماه روی آن کار ‌کردیم و بیشتر وقت خود را روی این کار گذاشتیم بدون اینکه حقوقی بگیریم. تمام هزینه‌هایش را هم تا این لحظه خودمان داده‌ایم و هیچ سرمایه‌گذاری نداشته‌ایم. ایمان داشتیم این کار جواب می‌دهد و قطعاً هم جواب خواهد داد. همه اعضای تیم واقعاً زحمت می‌کشند و همگی ایمان‌دارند که این کار درنهایت به نتیجه خواهد رسید.