مدیریت پرداخت‌های فردی و تجاری با استارت‌آپ جرینو

مصاحبه با فریبرز خسروی، موسس استارت‌آپ جرینو

جرینو سیستم مدیریت پرداخت‌های فردی و تجاری است که درگاه پرداختی با امکاناتی فراتر از درگاه‌های موجود در اختیار کاربران می‌گذارد. مدیران فروشگاه‌ها، تولیدکنندگان، بنکداران و عرضه‌کنندگان خدمات و محصولات می‌توانند مراودات مالی و درخواست‌های خود را با یکدیگر مدیریت کنند. علاوه‌بر این، هر فرد می‌تواند صفحه پرداخت شخصی خود را داشته باشد تا سایر افراد بتوانند در بستری امن و بدون نیاز به اطلاعات بانکی وی؛ برای کاربر پول منتقل کنند. از دیگر قابلیت‌های این سیستم بخش فروشگاه شارژ، پرداخت قبوض و بازاریابی شبکه‌ای است که برای کاربران عادی درآمدزایی ایجاد خواهد کرد.


http://jerino.com 

https://telegram.me/jerinoco 


ایده اولیه جرینو چطور به ذهن شما رسید؟

جرینو یک سیستم مدیریت پرداخت‌های فردی و فروشگاهی است که به‌عنوان حلقه واسطی بین خریدار، فروشگاه اینترنتی، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات کار می‌کند، امکاناتی در اختیار افراد قرار می‌دهد و بعضی از روش‌های موجود را نیز تسهیل می‌کند.

من ۷ سال سابقه کار در حوزه بانک و نرم‌افزارهای بانکی دارم. در این چند سال روی سیستم‌هایی مثل اینترنت‌بانک، سپرده، چک و مشتریان هم کار کرده‌ام. اولین ایده‌ای که داشتم بحث اینترنت‌بانک جامع بود و بعد بحث ایده جرینو مطرح شد.

 

چقدر طول کشید ایده جرینو شکل بگیرد و در آن بازه زمانی چه فعالیتهایی داشتید؟

شاید کار تحقیقاتی اولیه برای من خیلی زما‌ن‌بر نبود، چون ۶، ۷ سال در این حوزه کار می‌کردم. ولی نزدیک به ۲ ماه طول کشید تا توانستیم ایده خود را پخته‌تر کنیم.

 

چه تغییراتی روی نسخه اولیه ایجاد کردید؟

در نسخه اولیه، بحث درآمدزایی و شارژ فروشگاهی را نداشتیم و تغییراتی در بحث تسویه‌ها وجود نداشت. اما با توجه به بازخوردی که از بعضی دوستان و مشتری‌ها گرفتیم، فهمیدیم که باید آن امکانات را به سیستم اضافه کنیم و این کار را کردیم.

 

جرینو چه حرکت خلاقانهای دارد که مشتریان را ترغیب به استفاده از آن کند؟

درگاه پرداخت‌های سنتی که تاکنون وجود داشته همگی با استفاده از کارت‌های بانکی صورت گرفته است. کارت هم مشکلات خودش را دارد، ممکن است منقضی شود، رمز دوم کارتتان را نداشته باشید و موارد دیگر. درنتیجه نمی‌توانید پرداختتان را انجام دهید. در درگاه پرداختی که ما به کاربران ارائه می‌دهیم، این امکان را برای آن‌ها فراهم کرده‌ایم که علاوه بر کارت، با کمک حساب بانکی‌شان و استفاده از نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک‌ خود، در محیطی کاملاً امن که اطلاعات آن در هیچ جای دیگری وارد نشده و فقط در خود سایت بانک مربوطه وارد می‌‌شود، بتوانند پرداخت‌ها را از سپرده بانکی‌شان انجام دهند. این کار نیاز به هیچ‌گونه دانش فنی‌ ندارد.

دغدغه همیشگی خودم این بوده که در زمان‌هایی که به‌صورت سنتی قصد خرید دارم، گاهی ممکن است قسمتی از خریدم را نقدی پرداخت کنم و مقداری از آن را از طریق کارت‌بانکی انجام دهم. یا پیش‌آمده که چون در یکی از کارت‌هایم موجودی کافی نبوده است، از چندین کارت مختلف استفاده کرده‌ام. در درگاه پرداخت جرینو، می‌توانید با استفاده از یک یا چند کارت یا حساب بانکی و حتی حساب کاربری داخلی جرینو، پرداختتان را انجام دهید و نگران کمبود موجودی در حساب بانکی و کارت‌هایتان نباشید.

 

در حال حاضر چند نفر در جرینو کار میکنند؟

 ما در حال حاضر یک تیم ۴ نفره هستیم و می‌خواهیم چند نفر را هم برای اپلیکیشن های موبایلی خود جذب کنیم. چون فعلاً نسخه اولیه ما ارائه‌شده و در حال حاضر روی نسخه موبایلی هم کار می‌کنیم تا در ماه آینده این نسخه هم ارائه شود.

 

شما چگونه با مشکلات بانکی کنار آمدید؟ آیا با نهاد خاصی همکاری میکنید؟

مهم‌ترین مشکل یک استارت‌آپ، بحث مالی است. مشکل دوم، بخش فنی استارت‌آپ است. ممکن است من ایده خوبی داشته باشم و حتی ازنظر مالی هم مشکلی نداشته باشم ولی دسترسی به برخی سرویس‌ها و امکانات را نداشته باشم، مخصوصاً در حوزه بانکی که این مسئله نمود بیشتری دارد.

ما در حال حاضر با شرکت توسَن برای یک سری سرویس‌های بانکی‌شان همکاری داریم و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. ولی ازنظر مالی خوشبختانه اعضای تیم در این مرحله هزینه‌های پروژه را تأمین کرده‌اند. اکنون به دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم ایده‌های بیشتری که در مورد پروژه در ذهن داریم را گسترده‌تر کنیم.