fa-IR
کارزار «من شامد دارم» راه می‌افتد
هم‌زمان با نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

کارزار «من شامد دارم» راه می‌افتد

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کارزار (کمپین) «من شامد دارم» هم‌زمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال راه‌اندازی می‌شود.

مرتضی موسویان گفت: این کمپین هم‌زمان با آغاز نمایشگاه از طریق تعریف هشتگ در شبکه‌های اجتماعی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، تمامی سایت‌های اینترنتی، اپلیکیشن‌های تلفن همراه، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی و توسعه‌دهندگان رسانه‌های دیجیتال باید در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده باشند که این کمپین برای اطلاع‌رسانی هر چه بیشتر این موضوع به‌وسیله خود فعالان شبکه‌های اجتماعی که در سامانه ثبت شده‌اند به دیگران راه‌اندازی می‌شود. رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شامد یک شناسه الکترونیکی است که به کلیه محتوای دیجیتال اعم از برخط و حامل داده شده و صاحب اثر به‌وسیله آن احراز هویت می‌شود و مردم می‌توانند برای اعتبارسنجی رسانه‌های اجتماعی از طریق این کد ملی اقدام کنند.

موسویان با بیان اینکه اجرای این طرح یکی از مصوبات شورای عالی فضای مجازی در راستای سالم‌سازی فضای مجازی (طرح سما، فضای سالم، مفید و ایمن) است، گفت: دولت با راه‌اندازی سامانه شامد برای احراز هویت صاحبان کانال‌های دارای بیش از 5 هزار کاربر، به دنبال بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی نیست؛ بلکه حاکمیت با راه‌اندازی این سامانه به دنبال استفاده مفید از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی و ممانعت از کلاه‌برداری و اشاعه ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی با بیان مزایای ثبت‌نام فعالان فضای مجازی و دریافت کد شامد گفت: با نشان‌دار کردن محتوای دیجیتال، فعالان این حوزه می‌توانند از مزایای مالیاتی، بیمه‌ای و تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی وزارت ارشاد برای فضای مجازی استفاده کنند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همه صاحبان تولید محتوا در فرمت‌های دیجیتالی اعم از وب‌سایت، نرم‌افزار، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌توانند با مراجعه به سایت ساماندهی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال ظرف مدت کوتاهی اقدام به ثبت اطلاعات خود کرده و کد شامد دریافت کنند.

یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه جاری در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.