fa-IR

جابه‌جایی آسان پول با استارت‌آپ مانیار

۱۰۸.۱۹MB مصاحبه با نیوشا جعفری، هم‌موسس مانیار

مانیار یک شبکه اجتماعی پیام‌رسان، برای ارتباطات مالی در بستر موبایل است. هدف مانیار ارائه روشی آسان و امن برای جابجایی پول در شرایط مختلف است، مانند زمانی که می‌خواهید سهم شام شب قبل، سهم سفر مشترک یا بلیت سینما را به دوستان خود پرداخت کنید یا بخواهید به صورت گروهی برای هدفی مشخص، پول جمع آوری کنید. در مانیار امکان ارسال پیام به لیست مخاطبین وجود دارد تا علاوه بر تسهیل انتقال و درخواست وجه، مکالمات مرتبط با تعاملات مالی نیز پوشش داده شود.

http://moneyar.com 

https://telegram.me/moneyar 

https://www.instagram.com/moneyarcom 

ایده مانیار چطور به ذهن شما رسید؟

مانیار اسفند ۹۴ با شرکت در رویداد فین‌تک فناپ و کسب جایگاه دوم متولد شد. بعد از آن ما سعی کردیم ایده را با تحقیقات بازار گسترده‌ای بسط دهیم. در شهریور ۱۳۹۴ در مرکز شتاب‌دهی فناپ حاضر شدیم، ۴ ماه آنجا مستقر بودیم و چرخه شتاب‌دهی خود را به پایان رساندیم.

 

در زمانی که پروسه تحقیقاتی مانیار را انجام میدادید چه فعالیتهایی داشتید و از چه کسانی بازخورد میگرفتید؟

 ما 4 نفر بودیم و هر کدام قسمتی را انجام دادیم و آن‌ها را روی هم گذاشتیم.

 

چه تغییراتی روی نسخه اولیه انجام دادید؟

در نسخه اولیه سعی کردیم یک گروه ۲۰ تا ۳۰ نفره از متخصصان بانکی آن را آزمایش کنند و با توجه به نظرات تخصصی‌‌شان در این حوزه، سعی کردیم بازخوردهای آنها را اِعمال کرده و نسخه بهتری ارائه دهیم. نسخه دوم ما بین یک گروه ۱۵۰ نفره ایجاد شد و باز هم از نظرات آن‌ها استفاده و ایده‌های آنها را اِعمال کردیم. نسخه نهایی مانیار دی‌ماه پارسال، در کافه بازار راه افتاد. به مرور هر ماه سعی کردیم نسخه

جدیدی ارائه دهیم و پیشنهادات و انتقادات کاربران خودمان را اِعمال کنیم، مشکلات احتمالی آن را برطرف کرده و آن را بهبود دهیم.

 

سیاست شما برای جذب کاربر چیست؟ و چه حرکت خلاقانهای برای جذب کاربر در نظر دارید؟

مانیار یک شبکه اجتماعی مالی است که با ارائه یک زیرساخت پیام‌رسان، امکان انتقال وجه را به سادگی ارسال یک پیام، فراهم می‌کند. به این معنی که شما در مانیار به لیست مخاطبین تلفن همراه‌تان دسترسی دارید و می‌توانید به همان راحتی که با آن‌ها مکالمه می‌کنید، تعاملات مالی‌تان را هم اینجا پوشش دهید. می‌توانید از آنها درخواست وجه داشته باشید یا برای آنها وجه پرداخت کنید. شاید همین روش باعث شد ما به تعداد قابل توجهی کاربر برسیم و هیچ هزینه‌ای تا الان برای تبلیغات‌مان صرف نکرده‌ایم و به نوعی شاید تبلیغات دهان به دهان بوده که به این حجم از تعداد کاربر رسیده‌ایم.

 

برای جذب سرمایه چه فعالیت مشخصی انجام داده‌اید؟

ما در حال حاضر در مرحله جذب سرمایه‌گذار قرار داریم. جلسات سرمایه‌گذاری را با سازمان‌های مختلف پگیری می‌کنیم و در حال مذاکره با آنها هستیم.