fa-IR
معرفی استارت‌آپ: چنکا؛ بستری برای تبلیغات اینستاگرام

معرفی استارت‌آپ: چنکا؛ بستری برای تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات، واژه آزاردهنده دنیای امروز برای مخاطب و دغدغه بزرگ شرکت‏‌هاست. گیف‏‌های چشمک‏‌زن کنار وب‏سایت‏‌ها، عکس‏‌های رنگارنگ آزاردهنده، پست‏‌های تبلیغات تگرامی لابه‌‏لای محتواها، همه و همه برای برندها مخاطب گریزند و نرخ بازخورد مثبت‏شان روز به روز کاهش می‏‌یابد و مخاطب را روزبه‌روز به انزجار نزدیک‏تر می‏‌کند.

نرخ نفوذ تلفن‏‌های هوشمند در ایران به حدی بوده که تعدادشان در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور است. نوع ارایه تبلیغ در بستر وب‏سایت‏‌ها و حتی اعلان‏‌هایی مانند ایمیل با تغییرات شگرفی همراه شده است.

نرخ رشد شبکه‏‌های اجتماعی در ایران به حدی است که ذائقه مصرف محتوا در مخاطب را نیز تحت تاثیر قرار داده. تبلیغ برای دیده‏ شدن به مخاطب نیاز دارد و طبیعتا با انتقال ذائقه مخاطب، جهت چرخش برندها نیز تغییر می‏‌کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ روش نوینی از ارائه تبلیغات است. اینفلوئنسر کسی است که در شبکه‏‌های اجتماعی دنبال‏‌کنندگان بسیاری دارد و مخاطبان به‌شدت تحت تاثیرش قرار دارند. بازاریابی تاثیرگذار یعنی استفاده از اینفلوئنسرهایی که بر جامعه هدف کسب‌وکار مورد نظر تاثیر مستقیم دارند و فعالیت هدفمند حول کاربران این افراد تاثیرگذار.

اولین پلتفرم بازاریابی تاثیرگذار ایرانی چنکا (اشتباه مصطلح چندکا) نام دارد که بستری برای تبلیغات اینستاگرام است. چنکا محصولی از شرکتی تکنولوژی است که در مرکز فناوری‏‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف مستقر است. افراد فعال در این شرکت سبقه چندین ساله فعالیت در فضای تبلیغات آنلاین ایران را دارند و توسط سرمایه‏‌گذاران معتبر و دانشگاه صنعتی شریف حمایت مادی و معنوی می‏‌شوند.

افرادی که بیش از ۱۰ هزار فالوئر در فضای اینستاگرام دارند می‏‌توانند به‌عنوان اینفلوئنسر ثبت‌نام کنند و کسب‌وکارهای علاقه‏‌مند به فعالیت در شبکه‏‌های اجتماعی هم می‌‏توانند به‌عنوان کسب‌وکار کمپین خود را بسازند.

کیفیت کمپین‏‌ها و تعداد مناسب کمپین‌‏ها، چنکا را به رهبر بازار تبلیغات تاثیرگذار در اینستاگرام تبدیل کرده است که مزیت قابل ملاحظه‌‏ای برای اینفلوئنسرهاست. از طرف دیگر گزارش‏‌های دقیق، مدیریت کمپین، پاسخگویی دائمی و نرخ بازخورد منحصربه‌فرد از مزایای چنکا برای کسب‌وکارهاست.

ذائقه مخاطبان به‌سوی شبکه‏‌های اجتماعی است و تبلیغات شبکه‏‌های اجتماعی قطعا گزینه مساعدی برای کسب‌وکارهای فعال در فضای آنلاین ایران است.