پنج اشتباه بزرگ هنگام بازاریابی اپلیکیشن‌های موبایل (بخش سوم)

پنج اشتباه بزرگ هنگام بازاریابی اپلیکیشن‌های موبایل (بخش سوم)

۵- عدم توجه به پایگاه مشتریان اپلیکیشن
در واقع قدرت تلفن همراه به خاطر ماهیت شخصی آن است. زمانی که اپلیکیشن شما روی گوشی کسی نصب می‌شود، آن‌ها شما را هرروز و هرروز در جیب خود دارند. این فرصت بسیار خوبی برای گوش دادن به مشتریان و برقراری ارتباط با آن‌ها در سطح شخصی است. می‌توانید با بیان این‌که به‌عنوان مشتری برایشان ارزش قایل هستید باعث شادمانی و رضایت آن‌ها شوید.
بسیاری از شرکت‌ها روی اپلیکیشن‌های تلفن همراه سرمایه‌گذاری می‌کنند اما مرحله آخر را نادیده می‌گیرند و با آن‌هایی که اپلیکیشن را دانلود کرده‌اند ارتباط برقرار نمی‌کنند. با ایجاد کانال‌های ارتباطی دوطرفه داخل اپلیکیشن خود می‌توانید کاری کنید که تک‌تک مشتریان احساس کنند برای شما خاص هستند.

زمانی که مشتریان از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند مشکلات، پیشنهادات و سوالاتی دارند. واقعیت این است که مشتریان امروز به ویژه از نظر توقع پاسخگو بودن به مشتری و ارایه خدمات به او بسیار پرتوقع‌تر از گذشته شده‌اند. همه ما انتظار داریم که شرکت‌ها به ما گوش دهند و در امور روزانه کسب‌وکارشان به نیازهای ما پاسخ دهند. در اپلیکیشن‌های تلفن همراه، کانال اصلی ارتباطی همان بخش‌های امتیازدهی و نظردهی در اپ استورها است. از نظر مشتریان این مساله بسیار ناراحت‌کننده است، چراکه اپ استورها جایی برای گفتگو ندارند، و نظرات و بازخوردهایی که گذاشته می‌شوند قابل پاسخگویی نیستند. این باعث می‌شود مشتری تصور کند شرکت به او گوش نمی‌کند یا نمی‌خواهد به توضیحاتش جوابی بدهد.

چه کاری می‌توانید انجام دهید:
به فکر ابزارهای ارتباطی درون برنامه‌ای باشید تا ارسال بازخورد درون اپلیکیشن راحت‌تر شود. قبل از آنکه مشتریان‌تان از مراجعه به اپ استور ناامید شوند خودتان مستقیم به آن‌ها گوش دهید. اگر زمان و منابع کافی برای ایجاد این ابزارهای درون برنامه‌ای را ندارید به دنبال خدماتی باشید که امکان بازخورد درون اپلیکیشنی را فراهم می‌کنند یا امتیازدهی هوشمندانه را میسر می‌سازند. با این کار خواهید دید که ROI مبتنی بر این خدمات بسیار چشمگیر است چراکه این ابزارها به شما کمک می‌کنند میزان حفظ مشتری، امتیازات، نظرات، و تحقیقات را افزایش دهید. این چهار عامل همگی در زبان انگلیسی با حرف r مشخص می‌شوند (retention, ratings, reviews, and research) و از این رو به آن‌ها چهار R کسب‌وکار اپلیکیشنی می‌گویند.

بازخورد درون برنامه‌ای اپلیکیشن Urbanspoon
تلاش برای آنکه مشتریان احساس کنند ارزشمند هستند و ایجاد راهی برای برقراری ارتباط درون برنامه‌ای بین برند و مشتری، بسیار وقت‌گیر و دشوار است اما ارزش آن را دارد که بازاریاب این سرمایه‌گذاری را انجام دهد. آن دسته از اپلیکیشن‌های تلفن همراه که مشتریان را جذب می‌کنند، به آن‌ها گوش می‌دهند، با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و مرتبا وجود خود را به آن‌ها یادآوری می‌کنند، مخاطبان وفادار و طرفداران پروپاقرصی پیدا خواهند کرد که اپلیکیشن را به دیگران هم معرفی می‌کنند و وقت می‌گذارند تا بازخورد بدهند و به بهبود برنامه کمک کنند.
اپلیکیشن‌های تلفن همراه این قدرت باورنکردنی را دارند تا با مشتریان شما ارتباط برقرار کنند و کلیه فعالیت‌های بازاریابی شرکت را به سمت جلو پیش ببرند. برای موفقیت، لازم است از قبل وقت بگذارید و برای فعالیت‌های بازاریابی خود برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید از ویژگی‌های منحصربه فرد گوشی‌های همراه استفاده کنید. با اجتناب از این ۵ اشتباه رایج که گفته شد می‌توانید شانس موفقیت اپلیکیشن خود را افزایش دهید و آن را به یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای شرکت خود تبدیل کنید.