fa-IR
پنج اشتباه بزرگ هنگام بازاریابی اپلیکیشن‌های موبایل (بخش دوم)

پنج اشتباه بزرگ هنگام بازاریابی اپلیکیشن‌های موبایل (بخش دوم)

چه کاری می‌توانید انجام دهید
اگر در حال حاضر وب‌سایت دارید، کمی زمان بگذارید و آن را برای بازدیدکنندگان تلفن همراه تنظیم کنید. از تمام کانال‌های ارتباطی خود استفاده کنید تا مشتریان‌تان بدانند شما چنین اپلیکیشنی دارید. از دارایی‌های فعلی خود مانند حساب کاربری توئیتر، فهرست ایمیل و صفحه فیس‌بوک‌تان در فعالیت‌های بازاریابی خود استفاده کنید. همچنین لازم است عنوان، کلیدواژه‌ها، تعاریف، توضیحات، و اسکرین شات‌های اپلیکیشن خود را به‌طور فعالانه‌ای تنظیم کنید. ابزارهای بسیار خوبی وجود دارند که می‌توانند به بهینه‌سازی اپ استور (ASO) کمک کنند تا مشتریان بتوانند اپلیکیشن شما را در اپ استور پیدا کنند. برای این کار سری به MobileDevHQ، SearchMan و Appnique بزنید.
درنهایت، مراقب باشید امتیازات و نظرات مردم وجهه مثبتی را از اپلیکیشن شما منعکس کنند. برای آنکه بازاریابی موفقی برای اپلیکیشن خود داشته باشید، لازم است رویکرد فعالانه‌ای را در پیش بگیرید تا مشتریان راضی شما نظرات مثبتی را در اپ استور ثبت کنند. از پیام‌های درون برنامه‌ای استفاده کنید تا به مشتریان یادآوری کنید تا بعد از اقدام خاصی مانند خرید کردن، استفاده از کوپن شما، یا دستیابی به نتیجه مربوطه، نظرشان را ثبت کنند.
اپلیکیشن موبایلی PaidPunch که مشتریان راضی را تشویق می‌کند نظرشان را ثبت کنند

۳- ساخت یک وب‌سایت موبایلی و هدایت شدن از طریق آن به سمت اپلیکیشن
بیش از ۷۵۰.۰۰۰ اپلیکشن در اپ استور آی‌تونز و گوگل پلی وجود دارد، بااین‌حال فضا برای اپلیکشین‌ها همچنان زیاد است.
انتشار اپلیکیشنی که در اصل یک وب‌سایت موبایلی را باز می‌کند می‌تواند با مشتریانی که از موبایل خیلی سر در نمی‌آورند ارتباط برقرار کند. چنین اپلیکیشنی بلافاصله آن‌ها را به سمت جستجوی یک اپلیکیشن بومی جایگزین هدایت می‌کند.

چرا که اپلیکیشن‌های بومی برای دنیایی پر از اتصالات اینترنتی جداگانه و زمان محدود ساخته می‌شوند. البته قطعا خیلی خوب است که هر ۵ خط اتصال اینترنتی LTE شما روشن باشد، اما این اپ‌ها باید بتوانند در مترو، هواپیما و حتی نقاط کور کار کنند.

ساختن اپلیکشن تلفن همراه ممکن است کار خسته کننده‌ای باشد، و ساختن اپلیکیشنی بومی برای چندین پلتفرم از این هم خسته کننده‌تر است. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند، خیلی ساده، اپلیکیشنی را بسازند که صرفا مبتنی بر وب است. اما این روش اشتباه است. مشتریان با پیچیدگی فرایند ساخت اپلیکیشن کاری ندارند، آن‌ها فقط به تجربه کار با اپلیکیشن شما فکر می‌کنند.

چه کاری می‌توانید انجام دهید:
به‌جای تلاش برای پشتیبانی از تمام پلتفرمها، روی یک پلتفرم تمرکز کنید. از این پلتفرم به‌عنوان فرصتی برای مشخص کردن این مساله استفاده کنید که کدام ویژگی‌ها برای مشتریان شما کارآیی دارند و مناسب هستند. اگر مجبور هستید از پلتفرم‌های مختلفی استفاده کنید، از یک زبان برنامه‌نویسی مناسب برای پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید تا در ارایه اپلیکیشن‌های بومی در محیطهای مختلف به شما کمک کند. گزینه‌های گوناگونی وجود دارند، ازجمله Corona Labs, Appcelerator, PhoneGap, Xamarin, و Icenium.

۴- تصور این‌که مردم به «فلان دلیل» دوباره به اپلیکیشن شما مراجعه خواهند کرد
اصلی‌ترین مساله در اکوسیستم اپلیکیشن‌های تلفن همراه، حفظ مشتریان است. در بیشتر اپلیکیشن‌ها، ۹۰ درصد افرادی که اپلیکیشن را دانلود کرده‌اند، طی ۶ ماه رفته‌اند و دیگر بر نگشته اند! بله! ۹۰ درصد!
سرمایه‌گذاری روی یک اپلکیشن تلفن همراه برای شرکت شما نیازمند این است که بدانید مردم به چه دلیل ممکن است مرتب برگردند و از اپلیکیشن شما استفاده کنند. آیا یک بازی طراحی کرده‌اید که به آسانی تمام می‌شود؟ آیا ماهیت اپلیکیشن شما به‌گونه‌ای است که مرتبا باید تجدید شود و تکراری نیست؟ آیا تصور می‌کنید که کاربر بعد از یک بار استفاده، اپلیکیشن شما را روی صفحه تلفن همراهش قرار خواهد داد؟ در این صورت شما هم به خیل عظیم اپلیکیشن‌هایی پیوسته‌اید که تلاش می‌کنند مشتریان را فقط چند روز بیشتر برای خود نگه دارند.

این‌که شما بخواهید مردم دوباره به شما مراجعه کنند کافی نیست. مردم فقط زمانی دوباره به اپلیکیشن شما مراجعه می‌کنند که برایشان ارزش دائمی داشته باشد. پذیرش این مساله بسیار اهمیت دارد. لازم است از ابتدا اپلیکیشن خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که به این پرسش پاسخ دهد: چرا ممکن است کسی از این برنامه بیشتر از ۵ بار استفاده کند؟