fa-IR
تیپاکس به کمک کسب‌وکارهای نوپا می‌آید
اپراتور اول خصوصی پست به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند

تیپاکس به کمک کسب‌وکارهای نوپا می‌آید

اپراتور اول خصوصی پست کشور که به تازگی پروانه خود را از سازمان تنظیم و مقررات دریافت کرده است، به زودی فعالیت خود را در صنعت پست آغاز خواهد کرد.
بنابر اعلام تیپاکس، مهرداد فاخر، مدیرعامل شرکت تیپاکس اپراتور اول خصوصی صنعت پست، با بیان اینکه مزایده شرکت پست در خصوص انتخاب اپراتور خصوصی این حوزه با شرکت ۵ کنسرسیوم و شرکت برگزار شد و تیپاکس به صورت رسمی به عنوان اپراتور اول خصوصی پست در ایران شناخته شد، گفت: تیپاکس به عنوان بخش خصوصی صنعت پست، وظیفه سامان‌دهی و تنظیم بازار و همچنین ایجاد ارزش افزوده و توسعه بازار در این حوزه را دارد.
وی ادامه داد: پس از تحقیقات، بررسی‌ها و تجارب مان، در این سال‌ها به این نتیجه رسیدیم که نیازهای کسب‌وکارهای نوپا و سبک زندگی مردم، ایجاد بازارهای جدیدی را می‌طلبد که اپراتورهای خصوصی وظیفه خلق و گسترش چنین بازارهایی را به صورت برد ـ برد دارند.
فاخر اظهار کرد: به همین دلایل بود که طرح تحولی در تیپاکس شکل گرفت و کمیته‌های مختلفی در راستای شناخت نیازها و پتانسیل‌های این صنعت و حوزه‌های مکمل پست تشکیل شد و برآیند آن شرکت در مزایده شرکت ملی پست کشور و انتخاب تیپاکس به عنوان اولین اپراتور خصوصی این حوزه بود. همچنین تیپاکس در مهرماه امسال (سپتامبر ۲۰۱۷) در نمایشگاه بین المللی «پست اکسپو» در ژنو سویس به نمایندگی از ایران به عنوان اپراتور اول پست خصوصی کشور حضور خواهد داشت و در آنجا ضمن سخنرانی و نشست رسانه‌ای تلاش خواهیم کرد تا فرصت‌های جلب توجه و جذب سرمایه‌گذاران خارجی را در صنعت پست کشور فراهم سازیم.
وی همچنین با اشاره به تحولات اخیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رویکرد جوانگرایی در دولت جدید و این وزارتخانه، ابراز امیدواری کرد که تمام فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و خدمات وابسته زیرساختی هم در موج جدید تحولات پرشتاب کشور همراه و موفق باشند.
تیپاکس به کمک کسب‌وکارهای نوپا می‌آید
در ادامه این نشست حسین رضایی، مدیر پروژه اپراتور اول پست خصوصی ایران، با اشاره به اینکه روند توسعه پست در کشورهای پیشرفته مورد توجه تیپاکس قرار گرفته است، گفت: الگوبرداری از تجربیات این کشورها و نگاهی به ضریب ارسال مرسوله در کشورهای پیشرفته که متوسط ۵۰ مرسوله برای هر نفر است و مقایسه این رقم با متوسط ۸ ارسال مرسوله برای هر نفر در کشور نشان‌دهنده بازاری است که می تواند با ایجاد ارزش افزوده و ایده‌های نو پیشرفت شایانی داشته باشد.
محمدعلی ثابتیان مدیر توسعه فنی پروژه اپراتور اول پست خصوصی ایران هم در ادامه گفت: به همین دلیل نقشه راهی برای خلق یک بازار برد ـ برد آماده شده و در این نقشه راه ایفای نقش بسیار پر رنگی برای سرمایه‌گذاران، کسب‌وکارهای فناورانه، استارت‌آپ‌ها و تمامی صنعت‌های وابسته به پست به صورت غیرمستقیم دیده شده است.
ثابتیان با بیان اینکه معماری کلان اپراتور اول خصوصی پست کشور به صورت مستمر در حال بالغ شدن است افزود: در این بازار جدید به دنبال شناسایی ایده‌های جدید در این حوزه و حوزه‌های مکمل پست هستیم و در جهت ایجاد رفاه و تاثیرگذاری پست در روند زندگی مردم و تاثیرگذاری آن روی کسب‌وکارهای مختلف است.
وی ادامه داد: به دنبال خلق یک تصویر بزرگ و ایده‌آل از خدمات با کیفیت و پرسرعت اپراتور اول پست کشور هستیم و در این راه همکاری‌های پیشرفته و مستمری با بازیگران این صنعت و حوزه‌های مکمل صنعت پست داریم.
در ادامه رضایی مدیر پروژه اپراتور اول پست خصوصی کشور با اعلام اینکه شرکت‌های ملی پست در تمامی کشورها وجود دارند و خدمات پایه‌ای را برای مخاطبان خود ارائه می‌کنند گفت: خوشبختانه شرکت ملی پست ایران زیرساخت‌های کلانی را در صنعت پست ایجاد کرده و تیپاکس با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌هایی که بیش از ۵۰ سال سابقه در این حوزه به آن داده است به دنبال تکمیل این زیرساخت‌ها و تلفیق آن با کسب‌وکارهایی است که مبتنی بر دنیای امروزی است.
وی اظهار کرد: کسب‌وکارهای بسیاری در این سال‌ها در کشور ایجاد شده‌اند که متاسفانه به دلیل نداشتن زیرساخت لجستیکی در ارائه خدمات و محصولاتشان با شکست روبه‌رو شدند. تیپاکس به عنوان اولین اپراتور خصوصی پست کشور با نگاه ملی به این خدمات در کنار ارائه خدمات پایه شرکت ملی پست کشور و با همکاری با دیگر بازیگران این حوزه به دنبال ایجاد سرویس های نو و جذاب برای کسب‌وکارها و مردم خواهد بود.
رضایی ادامه داد: سرویس‌های جدید در این حوزه می‌بایست با توجه به نیازهای صنعت حمل و نقل و پست به رگولاتوری ارایه شود و پس از تایید نوع خدمات و قیمت‌گذاری مجوزهای لازم را از این سازمان برای ارائه اخذ کند.
نیاز به اپراتور پست خصوصی برای افزایش کیفیت، تسریع و ایجاد ارزش افزوده
در خلال این نشست خبری محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی شرکت ملی پست کشور نیز با بیان اینکه شرکت پست کماکان در ارایه خدمات پایه‌ای در مناطق‌های مختلف کشور که برای شرکت‌های خصوصی به صرفه نخواهد بود انجام وظیفه می‌کند، بیان کرد: قانون‌گذار به دلیل رفع نیازهای جدید مردم و ایجاد خدمات با کیفیت‌تر، پرسرعت و ایجاد ارزش افزوده‌ها به این صنعت ورود اپراتورهای خصوصی را به بخش پست الزام کرده و به همین دلیل مزایده‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات برای شناختن اپراتور پست خصوصی شکل گرفت و تیپاکس به عنوان اپراتور اول پست خصوصی کشور برنده این مزایده شد.
وی افزود: سازمان تنظیم مقررات با توجه به داشتن اسناد بالادستی کشور وظیفه ارتباط بین اپراتورها و پست را دارد و ایجاد یک هم‌افزایی بین پست و اپراتورهای خصوصی برای خدمات با کیفیت‌تر و پر سرعت‌تر همواره با یک نگاه ملی در عملکرد شرکت ملی پست کشور وجود داشته است که با ورود اپراتورها خصوصی به این حوزه بیش از پیش می‌شود.
تیپاکس یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ فاخر است که با بیش از نیم قرن سابقه در صنعت حمل و نقل به عنوان یک پیشرو در این صنعت شناخته می‌شود. بیش از ۳۰۰۰ نیروی مستقیم در ۲۰۰ شعبه تیپاکس و در ۱۷ مرکز مبادلات در سراسر کشور، توانسته است این مجموعه را به بزرگترین شرکت حمل و نقلی کشور و امروز به عنوان اولین اپراتور پست خصوصی کشور بدل کند.