fa-IR
اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی شکل گرفت
با برگزاری انتخابات و مشخص شدن هیات مدیره

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی شکل گرفت

انتخابات اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی با حضور رییس اتاق اصناف ایران، رییس مرکز اصناف و امور بازرگانان، دبیر کل اتاق اصناف ایران و اعضای هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی در تهران و هفت استان به صورت همزمان برگزار شد.

دیروز با برگزاری انتخابات الکترونیکی برای تعیین هیات مدیره و بازرس اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، این اتحادیه جدید رسما فعالیت خود را آغاز کرد. این انتخابات علاوه بر تهران، در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، البرز، اصفهان، یزد و خراسان رضوی به صورت آنلاین برگزار شد.

در این انتخابات از مجموع ۲۳۶ نفر حایز شرایط رای ۹۸ نفر در انتخابات شرکت کردند و از کل تعداد آرای اخذ شده ۹۶ رای صحیح و ۲ رای باطله بود. به این ترتیب از مجموع آرا  حمید محمدی (دیجی کالا) با  ۴۱ رای، محمد کرمی (پردیس آسمان) با ۴۰ رای، شهرام شاهکار (اسنپ) با ۳۶ رای، فرشاد وکیل‌زاده (زنبیل) با ۳۱ رای و رضا الفت‌نسب (اپزا) با ۳۱ رای به عنوان اعضای هیات مدیره اتحادیه انتخاب شدند. همچنین حمیدرضا اعتدال مهر با ۲۸ و منصور حقانی با ۲۰ رای به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. مصطفی سعیدنژاد نیز به عنوان بازرس اصلی و صادق محمدی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

نفرات چهارم و پنجم منتخب هیات مدیره باید برای سمت دبیر و خزانه‌دار به توافق برسند و در صورت به توافق نرسیدن انتخابات برگزار می‌شود.

رییس مرکز اصناف و امور بازرگانان در این مراسم گفت: اعضا تا سه روز بعد از برگزاری انتخابات می‌توانند اعتراض خود را با مدرک قانونی ارایه و در چارچوب قانون اعتراض خود را اعلام کنند؛ چنانچه بعد از سه روز اعتراضی نداشته باشند، اعتبار نامه آنان صادر خواهد شد و می‌توانند کارشان را شروع کنند.

رییس اتاق اصناف ایران نیز دراین مراسم گفت: فناوری با سرعت زیاد در حرکت است و اتحادیه‌های صنفی به تدریج باید وارد کسب‌وکارهای نوین شوند.

علی فاضلی افزود: این اتحادیه با هدف حمایت و ساماندهی نظارت بر کسب‌وکارهای مجازی صنفی راه‌اندازی شده است.

وی گفت: خرید و فروش کالا به‌صورت اینترنتی از سال‌ها قبل در کشور انجام می‌شود و با افزایش معاملات از طریق فروشگاه‌های اینترنتی، این قبیل فروشگاه‌ها در بین مردم اعتبار زیادی کسب کرده‌اند.

فاضلی ادامه داد: با توجه به رشد کسب‌وکارهای مجازی در کشور باید کنترل و نظارت قانونی بر خرید و فروش کالا از این طریق صورت می‌گرفت که درنهایت منجر به تشکیل اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای نوین شد.

وی گفت: مطابق قانون نظام صنفی، با توجه به نوع کسب‌وکار و فعالیت صنفی، اتحادیه مربوطه باید ساماندهی و کنترل و نظارت بر فعالیت‌های مربوطه را به انجام برساند.