دفتر کار خود را با «دفتر کار همراه» مجازی کنید
راه اندازی یا توسعه کسبوکار نیازمند زیرساخت دفتری و فراهم کردنش منوط به صرف هزینههای بالا جهت خرید تجهیزات و امکانات. با سرویس دفترکارهمراه شما بدون نیاز به هیچگونه سختافزار، نرمافزار، سیمکشی یا خرید خط از مخابرات و بدون نیاز به حتی حضور در شهر تهران، کلیه امکانات دفتری از قبیل تلفن، فکس، سانترال، پیامگیر صوتی، آدرس پستی و حتی دفترکار مبله را در اختیار خواهید داشت.
https://www.instagram.com/voffice.ir
خودتان را معرفی کنید؟
«محمدرضا یوسفزاده» مدیر و موسس دفتر کار همراه هستم.
ایده اولیه دفتر کار همراه چگونه بود و الان چه تغییراتی کرده است؟
ایده اولیه از آنجا شکل گرفت که من در زمینه برنامهنویسی فعالیت داشتم و محصولاتی برای فروش آماده کرده بودیم؛ چون در جایی استخدام بودم، به خاطر مشغولیتِ کاری همیشه این مشکل را داشتم که وقتی میخواستم محصولی را به کسی معرفی کنم یا ارتباطی داشته باشم، امکانش نبود و این مساله همیشه در ذهنم بود تا با زیرساختهای نوین ارتباطی آشنا شدم و این ایده به ذهنم رسید که میتوانم سرویسی را برای رفع نیاز کاربرانی که در زمینههای مشابه من فعالیت دارند ایجاد کنم.
چگونه متوجه شدید این ایده در بازار جواب میدهد؟
اولین گزینهاش خودم بودم که همیشه احساس میکردم اگر کسی چنین سرویسی را ارائه کند، من میتوانم مشتری بالفعل آن باشم اما چون دوستان من هم در این فضاها مشغول کار بودند و تقریباً نیازمندیهای مشابه داشتند با مشورت کردن در مورد این پیشنهاد به یک جمعبندی کلی رسیدم که این کسبوکار میتواند یک کسبوکار موفق باشد.
اولین مشتریان خود را از کجا پیدا کردید؟
اولین مشتری من که یکی از دوستان صمیمی من بود، در رفع اشکالات سیستم به من کمک کرد. چون ما سال 90 فعالیتمان را آغاز کردیم، خیلی به فضاهای آنلاین آشنایی نداشتم و فرصتهای زیادی در این حوزه احساس نمیکردم، برای معرفی سرویسمان از جراید محلی و روزنامههای کثیرالانتشار استفاده میکردیم.
از شبکههای اجتماعی استفاده کردید؟
متاسفانه ما هنوز نتوانستیم خیلی از شبکه اجتماعی بهرهمند شویم، برنامههایی در دست اجرا داریم برای امسال و سال آینده که روی شبکههای اجتماعی متمرکز شویم.
چگونه تیم را تشکیل دادید؟
افراد ما بیشتر متخصص توسعه زیرساخت بودند و تقریباً این مشکل اصلی ماست که در بحثهای مارکتینگ و بازاریابی نتوانستیم همکاران خیلی خوبی جذب کنیم که این نقطهضعف مجموعه ماست و امیدواریم امسال بتوانیم مشکل را حل کنیم.
اعضای اولیه تیم چه کسانی بودند؟
از دوستانم بودند که قبلاً با آنها همکاری کرده بودم. فعالیت را با آنها آغاز کردم اما بعداً در بحثهای فروش و پشتیبانی مشتریان توانستیم از همکاران دیگران هم استفاده کنیم.
سرمایه اولیه را از کجا آوردید؟
خودمان و شرکای اصلی شرکت سرمایه اولیه را تامین کردند.
با جایی صحبت کردید که یک شریک استراتژیک داشته باشید؟
هنوز نه، اما داریم به این موضوع فکر میکنیم که اگر بشود برای توسعه زیرساختمان از شرکتهای سرمایهگذار یا توسعهدهنده استفاده کنیم.
آیا الان نظر شما راجع به فضای استارتآپ تغییری کرده است؟
بله، به شدت. شاید ۵، ۶ سال پیش خیلی علاقهای نداشتم در این فضا بمانم چون مشکلات ما بیشتر بود ولی الان با وجود ابزارهایی که آمده و زیرساختهایی که ایجاد شده است، افراد به راحتی میتوانند ایدههایشان را با کمترین هزینه فعال و اجرایی کنند. مسلماً من هم الان با اینکه بیزینسی دارم که پایدار شده است و به درآمد روتین رسیده ولی ایدههای جدیدی در ذهنم است که آنها را اجرا میکنم و واقعاً به این فضا علاقهمند هستم و فضایی پرشور و پرانرژیای است.