fa-IR
جزییات دومین رویداد کارآفرینی «مدوتک» تشریح شد

جزییات دومین رویداد کارآفرینی «مدوتک» تشریح شد

دومین رویداد کارآفرینی «مدوتک» ۲۵ تا ۲۷ مرداد توسط مؤسسه ایده‌پردازان خلاق آرتام «صاحب امتیاز خبرگزاری مدوپوشاک» با هدف ارتقا و رشد گروه‌های مستعد در حوزه مد و پوشاک اسلامی برگزار می‌شود.

صبح امروز یکشنبه ۲۲ مرداد، هتل اسپیناس پالاس تهران میزبان برگزارکنندگان دومین مدوتک تهران و خبرنگاران بود تا جزئیات برگزاری این رویداد تشریح شود.

مهدی معصومی، مدیرعامل و مدیر خبرگزاری مدوپوشاک و برگزار کننده این رویداد درباره اهداف و برنامه‌های پیش‌رو گفت: ایده کار از آنجا شکل گرفت که ما احساس کردیم پس از ورود موج تکنولوژی به ایران، بخش صنعت مد و لباس از این جهش غافل مانده بود و به همان شکل سنتی پیش می‌رفت که باعث می‌شد بخش عمده‌ای از بازار پوشاک کشور به تولیدکنندگان خارجی واگذار شود. هدف ما این بود که تکنولوژی را در صنایع پوشاک و مد ایران وارد کنیم و از ایده‌های افراد خلاق و ایده‌پرداز در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: ما این استارت‌آپ را از پنج سال پیش شروع کردیم و با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس، اقدام به شناسایی ایده‌ها و خلاقیت‌های کارآمد در زمینه مد و لباس و هدایت آنها به سوی کسب و کارهای خلاق پرداختیم.

معصومی ادامه داد: سال گذشته اولین رویداد کارآفرینی مدوتک با حضور گرافیست‌ها و طراحان مد و لباس در پالادیوم تهران برگزار شد و طی آن ایده‌های خلاقانه مطرح و به داوری گذاشته شد و در نهایت مدل های اولیه محصول تهیه شد.

وی اظهار کرد: بخش عمده تولید پوشاک در جهان از طریق همین استارت‌آپ‌ها صورت می‌گیرد و اگر این حرکت در ایران هم راه‌اندازی شود، قطعاً تولیدکنندگان ایرانی صاحب بخش قابل توجه بازار پوشاک ایران خواهند شد. هدف ما این است که ایده‌های خلاق را در مسیر تولید قرار دهیم و در واقع این رویداد تبدیل به پلی بین ایده‌پردازان و فعالان صنعتی می‌شود.