fa-IR
تدریس «مدیریت کسب‌وکار اینترنتی» در دانشگاه علمی کاربردی

تدریس «مدیریت کسب‌وکار اینترنتی» در دانشگاه علمی کاربردی

برنامه درسی دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای «مدیریت کسب‌وکار اینترنتی» در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی- کاربردی به تصویب رسید.

امروزه کسب‌وکار و دادوستد در بازار به‌شدت تحت تأثیر اینترنت و وب طراحی و عملیاتی شده است. اگرچه در کشور ما این مهم با تأخیر آغازشده ولی به‌خوبی قابل‌مشاهده است که بخش بالایی از دادوستد چه در سطح داخلی و چه در عرصه بین‌المللی اینترنتی انجام می‌یابد و بخش زیادی از بازار ایران تحت تأثیر روش‌های جدید با کاربرانی جدید شکل‌گرفته است.

در این راستا دوره کارشناسی حرفه‌ای مدیریت کسب‌وکار اینترنتی برای تربیت و تأمین کارشناسان این حوزه کاری تدوین و معرفی شد.

این دوره شامل مجموعه‌ای از قابلیت‌ها است که دست یافتن به آن‌ها نیاز به گذراندن دروس نظری و عملی است که فرد را برای شناسایی نیازهای مشتریان از طریق راه‌اندازی سیستم‌های مجازی، تأمین و راه‌اندازی بازارهای اینترنتی، تأمین و ارائه اطلاعات موردنیاز بازارهای اینترنتی، بازاریابی، ارائه خدمات فروش و معرفی محصولات در شبکه‌های اجتماعی و مدیریت واحدها و بازارهای اینترنتی آماده می‌کند.

ازجمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان این رشته، مدیریت در واحدها و بازارهای اینترنتی، شناخت و به‌کارگیری مفاد و قوانین و مقررات مربوط به کسب‌وکار، تأمین اطلاعات و راه‌اندازی بازارهای اینترنتی، تأمین و ارائه اطلاعات موردنیاز در بازارهای اینترنتی، شناسایی نیازهای مشتریان از طریق راه‌اندازی سیستم‌های مجازی، انجام خریدوفروش اینترنتی در سازمان‌های دولتی و غیردولتی، برنامه‌ریزی و انجام کارهای فردی و گروهی الکترونیکی در حوزه بازار، بازاریابی، ارائه خدمات فروش و معرفی محصولات در شبکه‌های اجتماعی است.

دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند مشاغل بازرگانی، بازاریابی کسب‌وکار اینترنتی، مدیر برنامه‌ریزی و منابع انسانی بازار کسب‌وکار اینترنتی، مدیر خریدوفروش سازمان‌ها، مدیر تأمین اطلاعات و ارتباطات بازارهای الکترونیکی را احراز کنند.
برخی از دروس تخصصی دوره مدیریت کسب‌وکار اینترنتی شامل بازاریابی اینترنتی، پژوهش‌های اینترنتی، جمع‌آوری الکترونیکی اطلاعات، مدیریت وب، فناوری‌های نوین ارتباطی، زبان تخصصی و مکاتبات انگلیسی، تحلیل سایت‌های بازرگانی و بازاریابی، تبلیغات اینترنتی، قوانین حقوقی و جرائم اینترنتی در تجارت الکترونیک، پروژه تخصصی کسب‌وکار اینترنتی و آینده‌نگری در تجارت الکترونیکی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، آموزش در محیط کار دوره نیز مشتمل بر ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی خواهد بود.