fa-IR
هدف از شرکت در نمایش‌گاه «گیم‌کانکشن» فرانسه شناخت بازار جهانی است

هدف از شرکت در نمایش‌گاه «گیم‌کانکشن» فرانسه شناخت بازار جهانی است

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هدف از شرکت در نمایشگاه گیم‌کانکشن فرانسه را بازاریابی و شناخت بازار جهانی در ارتباط با بازی‌های رایانه‌ای دانست.
حسن کریمی قدوسی  که شب گذشته به بهانه حضور در نمایشگاه گیم‌کانکشن عازم فرانسه شده است، درباره حضور ایران در این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه از ششم تا هشتم آبان ماه در کشور فرانسه برگزار می‌شود و هدف اصلی آن اتصال مهره‌های اصلی صنعت بازی ازنظر تجاری به یکدیگر است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شناسایی بازار گیم را یکی از مهم‌ترین اهداف حضور در نمایشگاه  گیم‌کانکشن فرانسه دانست و افزود: ما در حال شناسایی بازارهای جهانی هستیم. شرکت‌های مختلف، دوست دارند به ایران بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و یکی از اهداف اصلی ما از شرکت در نمایشگاه‌هایی چون گیم‌کانکشن فرانسه و گیمزکام آلمان، این است که سلیقه مخاطبان مختلف را بشناسیم و بازاریابی کنیم.
کریمی قدوسی، معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان متولی اصلی گیم در ایران را یکی دیگر از دلایل حضور در نمایشگاه‌های خارجی برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم بگوییم که گیم در ایران، پدر و مادر دارد و این‌طور نیست که شرکت‌های خارجی، به‌راحتی بیایند و سرمایه‌گذاری کنند و هیچ نهادی هم به‌عنوان متولی و سیاست‌گذار وجود نداشته باشد.
به گزارش خبرنگار مهر بر اساس اعلام قبلی دو شرکت بازی‌سازی فن‌افزار شریف و راسپینا با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه گیم‌کانکشن فرانسه (GameConnection) شرکت می‌کنند.
شرکت فن‌افزار شریف سازنده بازی «شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور» در پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران موفق به کسب عنوان برترین بازی سال ایران شد. یکی از جوایز این عنوان حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حضور این شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی بود که حالا محقق شده است.
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم رونمایی بازی «ارتش‌های فرازمینی» که توسط شرکت راسپینا تولیدشده، قول حمایت از سازندگان این بازی برای حضور در نمایشگاه گیم‌کانکشن را داده بود که حالا این وعده نیز به ثمر رسیده است.