fa-IR
ایده‌های برتر رویداد ملی ایده بازار غذا معرفی شدند

ایده‌های برتر رویداد ملی ایده بازار غذا معرفی شدند

در اولین رویداد ملی ایده بازار غذا از میان ۸ ایده راه‌یافته به مرحله نهایی، ۳ ایده به‌عنوان طرح‌های برتر معرفی شدند.

در نخستین رویداد ملی ایده بازار غذا که با همکاری دفتر توسعه فناوری سلامتِ معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ۶۵ ایده از سراسر کشور ارسال شد که پس از چند مرحله داوری و رقابت ۸ ایده به‌عنوان ایده‌های برتر معرفی شدند.

در داوری طرح‌ها شاخص‌هایی چون «ایده‌های نوین در محصولات جدید، طعم و مزه فرمولاسیون»، «ایده‌های نوین در دانش تجهیزات و دستگاه‌های تولیدی و خدمات فست فود و رستوران»، «استفاده خلاقانه از ابزارهای مدیریتی و مهندسی در فست فود و رستوران»، «ایده‌های نوین در حوزه سلامت، بهداشت و غذا»، «روش‌های نوین پخت غذا»، «بازاریابی یا مارکتینگ» در نظر گرفته‌شده بود.

در این رویداد ملی، ۸ ایده به مرحله نهایی این رویداد ملی راه یافتند که پس از ارائه آن‌ها در حضور داوران، اصحاب صنعت و دانشگاه همچنین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی، ۳ ایده برتر شناخته شدند و جوایز ویژه‌ای دریافت کردند.

بهروز مرادی با عنوان طرح «دم‌نوش سینرژیک»،‌ محمد معین جلوه مقدم با عنوان طرح «کافی باکس» و ابوعلی گلزاری با عنوان طرح «مکمل غذایی سبز» از برگزیدگان ایده بازار غذا بودند.

رویدادهای ملی ایده بازار با استناد به اقدام ملی ۸ و ۹ از راهبرد کلان ۳ نقشه جامع علمی کشور برگزار می‌شود. حمایت از ایجاد مراکز خدمات پشتیبان «ایده تا بازار»، ساماندهی فن بازارهای عمومی و ایجاد فن بازارهای تخصصی در حوزه‌های اولویت‌دار کشور، از اقدامات ملی راهبرد کلان ۳ نقشه جامع علمی کشور است.