دومین ایده بازار شهری تهران برگزار می‌شود

دومین ایده بازار شهری تهران برگزار می‌شود

دومین ایده بازار شهری تهران به‌منظور افزایش اثربخشی خدمات ارائه‌شده به شهروندان و پرورش ایده‌های کاربردی مطابق با نیازهای مدیریت شهری با مشارکت نخبگان دانشگاهی، فعالان حوزه شهری و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگانی که ایده‌های آن‌ها در دومین ایده بازار شهری حائز رتبه برتر شود، می‌توانند مجری ایده‌های خود باشند.

علی فرهادی، معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به برگزاری دومین ایده‌بازار شهری گفت: ارتقای سطح زندگی شهری با بهره‌گیری از ایده‌های نو، مشارکت شهروندان در مدیریت شهر و پرورش ایده‌های کاربردی مطابق با نیازهای مدیریت شهری از اهداف مهم برگزاری این دوره از ایده‌بازار شهری است.

دومین ایده بازار در ۶ محور موضوعی مشتمل بر معماری و شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک، محیط‌زیست و خدمات شهری، اقتصاد و مدیریت شهری، اجتماعی، فرهنگی و زیرساخت‌های عمرانی است که ایده‌پردازان می‌توانند ایده‌های خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات اظهار کرد: ایده‌های ارائه‌شده به ایده‌بازار علاوه‌بر خلاقانه و نوآور بودن، باید از قابلیت اجرایی مناسبی برخوردار و عملیاتی باشند. مرکز مطالعات از فرهیختگان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم به‌منظور مشارکت و هم‌فکری در ایده‌بازار شهری و تلاش برای ساختن شهری شایسته دعوت به عمل می‌آورد.

به گفته فرهادی، دعوت از دانشگاهیان و نخبگان علمی برای حضور در این برنامه باعث اثربخشی این رویداد خواهد بود که با برگزیدن رویکرد محله‌محوری بر مشارکت و بهره‌گیری از ایده‌‌های خلاقانه در حل چالش‌های اصلی محلات مختلف شهر تاکید دارد. حمایت از ایده‌های برتر و عملیاتی کردن آن‌ها در سطح مناطق توسط خود ایده‌پردازان در دستور کار مرکز مطالعات است و علاقه‌مندان برای ارسال ایده‌های خود می‌توانند به پایگاه اینترنتی دبیرخانه دائمی ایده‌بازار شهری به نشانی uib.tehran.ir مراجعه کنند.

پوستر دومین ایده‌بازار شهری تهران
پوستر دومین ایده‌بازار شهری تهران