fa-IR
همایشی برای بررسی آینده شغلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

همایشی برای بررسی آینده شغلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

همایش «آینده شغلی در فناوری اطلاعات و ارتباطات» با هدف توسعه منابع انسانی ماهر و افزایش مهارت‌‌های فردی به منظور ورود به بازار کار فناوری اطلاعات و ارتباطات، در دانشگاه شریف برگزار می‌شود. این همایش در حاشیه بیست‌ودومین کنفرانس ملی سالانه کامپیوتر ایران، یکشنبه ۲۲ اسفندماه با سخنرانی ۱۰ استاد دانشگاه، کارآفرین و موسسان استارت‌آپ‌های موفق برگزار می‌شود.

همایش یک روزه «آینده شغلی در فناوری اطلاعات و ارتباطات» توسط آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف (لایتک) با هدف توسعه منابع انسانی ماهر و افزایش مهارت‌های فردی برای ورود به بازار کار فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این همایش از استاتید و صاحبان کسب‌وکارهای موفق دعوت شده که در راستای رسالت خود فضایی برای آشنایی مسیرهای یادگیری، داستان حقیقی موفقیت استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها، ورود به صنعت و بهبود شرایط شغلی علاقه‌مندان ایجاد کنند. همچنین «آشنایی با استارت‌آپ‌ها» و «اکوسیستم و سطوح استارت‌آپ‌ها» عنوان دو سخنرانی اول این همایش است و در ادامه در چند سخنرانی جداگانه داستان موفقیت چندین استارت‌آپ‌ها از زبان موسسان آن‌ها بیان می‌شود.

راه و رسم کسب درآمد از دنیای فناوری اطلاعات، آشنایی شرکت‌کنندگان با  تیپ‌های شخصیتی در فضای کار برای دستیبابی به جایگاه شغلی مناسب‌تر، توسعه فردی و بهبود شرایط شغلی، روانشناسی صنعتی و تیپ‌شناسی از دیگر محورهای این همایش عنوان شده است.

پنج سخنرانی مهم با عناوین «آینده شغلی لینوکس در ایران و جهان ـ درآمدزایی از نرم‌افزارهای متن‌باز بدون سرمایه اولیه دنیای متن‌باز فرصتی برای توسعه مهارت‌های شغلی»، «آشنایی با مشاغل و درآمدهای حوزه شبکه و دیتاسنترها ـ تکنولوژی‌های جدید در حوزه دیتاسنتر»، «آشنایی با پردرآمدترین زبان برنامه‌نویسی دنیا ـ آشنایی با صنعت و مشاغل مبتنی بر موبایل» و «فناوری‌های بانکداری و امور مالی»، «دور دنیا با برنامه‌نویسی از صفر تا صد ـ تخصص و مهارت‌های عمومی کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات» نیز در این همایش ارائه خواهند شد.

 بیست‌ودومین کنفرانس ملی سالانه کامپیوتر ایران که شامل ۱۷ کارگاه تخصصی است، از شنبه ۲۱ تا دوشنبه ۲۳ اسفند ماه در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.