دومین رویداد «استارت‌آپ دمو» برگزار شد

دومین رویداد «استارت‌آپ دمو» برگزار شد

به همت مرکز فن بازار ملی ایران مستقر در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین رویداد Startup Demo به منظور جذب سرمایه برای استارت‌آپ‏ها و شرکت‏های نوپای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل دانشگاه علم وصنعت ایران برگزار شد.
اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن بازار ملی ایران گفت: این رویداد با حضور سرمایه‏‌گذاران تخصصی این حوزه و با ارائه ۸ شرکت نوپا و استارت‌آپ‌ حوزه ارتباطات (ICT) و فناوری اطلاعات (IT) به‌عنوان سرمایه‌پذیران برگزار شد.
وی درباره فرایند این رویداد گفت: پس از انتشار فراخوان این رویداد در دی ماه جاری، ۳۹ شرکت نوپا و استارت‌آپ و در حوزه‏های گردشگری، آموزش، فروشگاه مجازی، خبررسانی، ورزشی، پلتفرم‏‌های ارائه‌دهنده خدمات و ... آمادگی خود را برای حضور در این رویداد اعلام کردند که پس از ارزیابی اولیه صورت‌گرفته، ۱۶ استارت‌آپ به مرحله بعدی راه یافتند و پس از ارائه حضوری به تیم داوری، ۸ استارت‌آپ برای ارائه نهایی در روز رویداد انتخاب شدند.
رییس مرکز فن بازار ملی ایران افزود: در روز برگزاری این رویداد ۸ استارت‌آپ و ۱۲ گروه سرمایه‌گذار (حقوقی و حقیقی) و جمع زیادی از دانشجویان، استادان، فعالان حوزه کسب و کار و ... حضور داشتند که پس از ارائه (Demo)  استارت‌آپ‌ها، حدود ۲۵ جلسه خصوصی (B2B) به منظور بررسی ایده و میزان پیشرفت و بازار آن (میزان فروش و مشتریان و ...) توسط سرمایه‏‌گذاران درخواست و تنظیم شد و پیگیری مذاکرات تا حصول نتیجه نهایی توسط مرکز فن‏ بازار ادامه خواهد داشت.
اولین دوره استارت‌آپ دمو در آبان ماه ۹۵ با ارائه ۱۲ استارت‌آپ به ۵ سرمایه‌گذار در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد که تاکنون یک مورد سرمایه‌گذاری محقق شده و چند مورد دیگر نیز در حال برگزاری مذاکرات و حصول توافقات است. بر طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده در سال ۹۶ نیز شش رویداد مشابه برگزار خواهد شد.
این رویداد با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی برگزار شد.