fa-IR

برندسازی (Branding)

نسخه صوتی را گوش دهید ۸.۸۷MB

تابه‌حال دقت کرده‌اید که در جامعه هر شخصی را به‌گونه‌ای خاص می‌شناسید؛ مثلاً وقتی اسم دوستتان را می‌شنوید، یکسری خصوصیات خاصی از او در ذهن شما ایجاد می‌شود و همواره او را با این ویژگی‌ها می‌شناسید. دنیای کسب‌وکار هم به همین شکل است. وقتی نام کسب‌وکاری را می‌شنوید، خصوصیاتی از او در ذهن شما شکل می‌گیرد. مثلاً با شنیدن نام یک کسب‌وکار، ممکن است به یاد محصولات باکیفیتی بیافتید که به‌موقع و سریع به دست مشتری رسانده می‌شود. این ذهنیتی که در شما شکل می‌گیرد همان مفهوم برند در کسب‌وکار است. حتماً دقت کرده‌اید که خیلی از افراد جامعه، محصول و خدمتی را صرفاً به خاطر برندی که دارد انتخاب می‌کنند چون ذهنیت مثبتی نسبت به محصول و خدمت آن کسب‌وکار دارند. نکته اصلی اینجاست که این ذهنیت در ذهن مشتریان به‌صورت خودبه‌خودی و تصادفی ایجاد نمی‌شود بلکه تمامی کسب‌وکارها بیشترین تلاش خود را می‌کنند تا برند خود را مدیریت کنند و جایگاه مناسبی در ذهن مشتریان خود داشته باشند. برند را فقط در اسم یا شعار یک کسب‌وکار نبینید. برای رسیدن به یک برند مناسب باید مجموعه فعالیت‌های مختلفی را به‌مرورزمان انجام دهید. استارت‌آپ شما تازه فعالیت خود را شروع کرده است. مشتریان شما هیچ ذهنیتی به فعالیت‌های شما و محصولاتتان ندارند. شما باید برند خود را در ابتدا بسازید و سپس آن را مدیریت کنید. درنهایت استارت‌آپ شما به‌جایی خواهد رسید که از برند خود درآمدزایی خواهد داشت. به همین دلیل است که برند کسب‌وکار را نوعی دارایی معرفی می‌کنند مثل افرادی که در استارت‌آپ شما مشغول به کار هستند که می‌تواند توسعه پیدا کند.