fa-IR

توسعه کسب‌وکار جدید (‌New Business Development)

نسخه صوتی را گوش دهید ۸.۵۴MB

شروع یک استارت‌آپ و فروش محصولات یا خدمات در بازار، پایان راه کارآفرینی نیست. در حقیقت قدم در راهی گذاشتید که سرشار از ماجراها و مسائل مختلف خواهد بود و هنوز در ابتدای راه هستید. کسب‌وکاری که راه‌اندازی کرده‌اید مانند کودکی است که از هر نظر نیاز به مراقبت و پرورش دارد. ما باید درنهایت به یک کسب‌وکار موفق تبدیل شویم و این نیازمند آن است که بتوانیم مسیر رشد را به‌خوبی طی کنیم. همان‌طور که استارت‌آپ برای شروع نیازمند انجام فعالیت‌های مختلفی بود، برای رشد و توسعه آن‌هم باید فعالیت‌های خاص این مرحله را انجام دهید. رشد و توسعه پدیده‌ای نیست که به‌طور خودبه‌خودی در کسب‌وکار شکل بگیرد؛ به همین دلیل می‌توانید در استارت‌آپ خود بخش توسعه کسب‌وکار داشته باشید که تمرکز آن رشد کسب‌وکار باشد. معمولاً تصور این است که رشد استارت‌آپ فقط وابسته به فروش محصولات یا خدمات آن است یعنی هرچقدر بیشتر بفروشید، رشد بیشتری هم خواهید داشت. این تصور تا حدودی درست است اما رشد کسب‌وکار صرفاً در فروش محصولاتش خلاصه نمی‌شود. توسعه کسب‌وکار فرآیندی است که منجر به شناسایی فرصت‌های جدید و تشخیص فعالیت‌های سودآور خواهد شد.  توسعه کسب‌وکار در هر مرحله از عمر خود، به شکل متفاوتی عمل می‌کند. مثلاً توسعه کسب‌وکاری که سه سال از عمر آن گذشته متفاوت از یک کسب‌وکار سه ماهه است؛ بنابراین شخصی که به‌عنوان توسعه‌دهنده کسب‌وکار در استارت‌آپ شما فعالیت می‌کند باید با مشکلات، محدودیت‌ها و چالش‌های پیش روی یک کسب‌وکار نوپا آشنایی کافی داشته باشد. عمده فعالیت یک توسعه‌دهنده کسب‌وکار صرف ارتباطات و شبکه‌سازی می‌شود و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا برند استارت‌آپ را در بازار شکل و گسترش دهد.