شرح دوره

نسخه صوتی را گوش دهید ۹.۳۵MB

زمان آن فرارسیده است که استارت‌آپ خود را راه‌اندازی کنید. تیم استارت‌آپ شما باید به چند بخش تقسیم شود. نباید همه تمرکز شما به بخش فنی اختصاص پیدا کند. افراد دیگری هم هستند که مثل نیروهای فنی اهمیت زیادی دارند. مدیر محصول یکی از این افراد است که باید در تیم شما حضور داشته باشد تا بر روند شکل‌گیری محصول نهایی نظارت کند و به‌خوبی محصول یا خدمات استارت‌آپ را به بازار عرضه کند. تلاش یک مدیر محصول این است که محصولی متناسب با نیاز و مسئله مشتری، طراحی و به بازار عرضه شود. فرد دیگری می‌تواند به‌عنوان بازاریاب در تیم شما فعالیت کند. او باید محصول و خدمات استارت‌آپ شما را با شیوه‌های مناسب به مشتریان معرفی کند و باعث جذب مشتری شود. شخصی هم می‌تواند به‌عنوان توسعه‌دهنده کسب‌وکار در تیم استارت‌آپ شما باشد. او باید با فعالیت‌های خاص خود، استارت‌آپ را رشد دهد و به اهدافی که مشخص شده برساند. تمام هدف یک توسعه‌دهنده کسب‌وکار این است که بتواند با ارتباطات مؤثر به رشد استارت‌آپ کمک کرده و فرصت‌های جدیدی را در بازار و مشتریان شناسایی و معرفی کند. همه این افراد مانند یک تیم در کنار هم مشغول به کار شده و با همکاری یکدیگر به رشد و توسعه استارت‌آپ کمک می‌کنند. همچنین در این مرحله باید به امور مالی استارت‌آپ خود مسلط شوید و بتوانید سرمایه لازم برای ادامه راه را تأمین کنید. به همین دلیل در دوره «راه‌اندازی استارت‌آپ» تلاش شده است تا نکات آموزشی به‌طور خاص مربوط به مرحله‌ای باشد که شما وارد فاز اجرایی شده‌اید و قصد دارید محصول یا خدمات خود را به بازار عرضه کنید.