مصاحبه با استارت‌آپ دفتر شما، دفتر کار مجازی

۴۱.۴۷MB مصاحبه با علی دشتی، موسس استارت‌آپ دفتر شما
گفتگو با
مصاحبه

راهکاری آسان، حرفه‌ای و سریع جهت مدیریت همه تماس‌ها. دفتر شما ارایه‌دهنده خدمات دفتر کار مجازی با دوشعبه در مرکز و شمال شهر تهران به شما این امکان را می‌دهد که جلسات و قرار ملاقات‌های کاری خودتان را در فضاهای اداری دفتر شما برگزار کنید.

http://www.daftareshoma.com 

https://www.instagram.com/daftareshoma 

 

ایده اولیه دفتر شما چگونه شکل گرفت؟
تحریم‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری دفتر شما بود چرا که تحریم‌ها موجب شد خیلی از تماس‌های ارتباطی شرکت‌ها از خارج از کشور محدود شود و ما مجبور بودیم این ارتباط را ایجاد کنیم. به مرور متوجه شدیم که این سرویس ارتباطی نیاز خیلی از شرکت‌های داخلی نیز است و ما می‌توانیم ویژگی‌های ارتباطی خوبی برای این کسب‌وکارها ایجاد کنیم که بتوانند با مشتریان خودشان در ارتباط باشند.

چگونه متوجه شدید که اگر این ایده شما به یک استارت‌آپ تبدیل شود، در بازار جواب خواهد داد و مورد استقبال کاربران و سازمان‌ها قرار خواهد گرفت؟
استارت‌آپ ما بر اساس نیاز یک گروه کوچکی از کسب‌وکارها شکل گرفت و ما با گذشت زمان سعی کردیم این هسته اولیه را توسعه بدهیم و بازارهای جدیدی را شناسایی کنیم، با پیشرفت کسب‌وکار متوجه شدیم که این شکل از کسب‌وکار در واقع یک صنعت جدیدی در ایران است که خیلی می‌تواند رشد کند. ما امیدوار هستیم بتوانیم در حوزه‌های بین‌المللی و کشورهای دیگری هم مانند فیلیپین و اندونزی و هند حضور پیدا کرده و رقابت کنیم.

نسخه اولیه دفتر شما نسبت به نسخه فعلی چه تفاوت‌هایی کرده است؟
ما تغییرات فنی زیادی روی نسخه اولیه خودمان ایجاد کرده‌ایم که در واقع این تغییرات نیازهای کسب‌وکارهای مختلفی و کوچکی بود که می‌خواستند ارتباط خیلی خوبی با مشتریان خودشان برقرار کنند. مثلا امکان برقراری تماس‌های خارجی، دریافت فکس، صندوق صوتی و گوش‌دادن به پیام‌های صوتی از جمله این تغییرات بود. ما نیز سعی کردیم به ترتیب این نیازها را توسعه بدهیم و هم اکنون بسته‌های متنوعی برای انواع کسب‌وکارها ارایه می‌کنیم.

دفتر شما نسبت به سایر استارت‌آپ‌های موجود در این حوزه چه ویژگی منحصر بفردی دارد؟
ما در کنار تلفن گویا و جوابدهی اتوماتیک، پرسنلی در دفتر شما داریم که می‌تواند به صورت اختصاصی پاسخگوی تلفن‌های کسب‌وکار شما باشند. در واقع این مرکز تماس فقط یک اپراتور نیست بلکه افراد حاضر در این بخش می‌توانند موجب پیشرفت کسب‌وکار شما باشند.
همچنین در بخش وب‌سایت تیم فنی ما سعی کرده است سیستم کامل و جامعی را در مدت یک و نیم سال توسعه بدهد که بتواند تمام نیازهای مشتریان را برآورده کند.

کسب‌وکارهای نوپا را بعنوان یکی از مشتریان هدف خودتان در نظر گرفته‌اید، چه برنامه‌ای برای جذب آن‌ها دارید؟
یکی از برنامه‌های اصلی ما رجوع به پارک‌های علم‌وفناوری و شتاب‌دهنده‌ها است. ما به این مراکز مراجعه می‌کنیم و سعی می‌کنیم خدمات خودمان را برای آن‌ها معرفی کنیم تا آن‌ها این خدمات را در اختیار کسب‌وکارهای نوپا قرار بدهند. بخش مارکتینگ، افرادی که این سرویس می‌تواند موجب رشد کسب‌وکارشان شود را هدف‌گذاری می‌کنند و سعی می‌کنیم با اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین به مشتریان جدید دست پیدا کنند.

در مذاکره با شتاب‌دهنده‌ها و مراکز دولتی چه فاکتورهایی را مطرح می‌کنید که آن‌ها را ترغیب می‌کند از سرویس شما استفاده کنند؟
این سوال دو جنبه دارد. ما گاهی اوقات از طریق خود استارت‌آپ‌ها به شتاب‌دهنده‌ها رجوع می‌کنیم. گاهی اوقات هم ما خودمان به صورت مستقیم به شتاب‌دهنده‌ها مراجعه می‌کنیم و وقتی مزایایی که این سرویس می‌تواند در کاهش هزینه استارت‌آپ‌ها برای آن‌ها به همراه داشته باشد را توضیح می‌دهیم، خوشان استقبال می‌کنند. هزینه‌های اجاره دفتر، تلفن و منشی هزینه‌های زیادی است و این در حالی است که ما همین خدمات را با یک بیستم قیمت در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار می‌دهیم.

برای شروع استارت‌آپ دفتر شما از سرمایه شخصی استفاده کرده‌اید. چگونه این سرمایه را مدیریت کردید که بتوانید دفتر شما را به یک موقعیت خوبی برسانید؟
من فکر می‌کنم هدف والا مهم‌ترین عاملی است که موجب شده ما بتوانیم تا این حد پیشرفت کنیم و به این نقطه برسیم. ما علاقه داریم بتوانیم به یک مرکز تماس آنلاین بین‌المللی تبدیل بشویم و این هدف اصلی که همه تیم هم آن را قبول داشته‌اند، موجب پیشرفت ما شده است و همچنین توانسته‌ایم همه چالش‌های موجود از جمله چالش مالی را پشت سر بگذاریم. البته قطعا ما علاقه‌مند به همکاری با سرمایه‌گذاری هستیم که هدفی در راستای هدف اصلی ما داشته باشد و به توسعه ما کمک کند.